نحوه پاکسازی پوست


نحوه پاکسازی پوست .همه افراد دوست دارند پوست جوان و شاداب خود را تا سال‌های دور و حتی در سن‌های بسیار بالا از دوران جوانی به یادگار داشته باشند، اگرچه پیری و چروک پوست امری غیرقابل‌اجتناب است اما می‌توان با مراقبت‌ها مدت‌زمان بیشتری را از داشتن پوستی جوان و زیبا لذت برد، نحوۀ پاک‌سازی پوست چنان در تداوم زیبایی و ماندگاری جوانی اثرگذار و مؤثر ظاهر می‌شود که تمامی متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند حداقل دو ماه یک‌بار به‌صورت جدی به آن فکر کرده و در لیست کارهای مهم خود قرار دهید.


نحوه پاکسازی پوست اگر دقیق و مطابق اصول انجام پذیرد مانند معجزه‌ای اثربخش چنان جوانی را در قاب کرده که طوفان‌های سهمگین نمی‌تواند ریشه‌های مستحکم آن را از جای خود درآورد و چنان آدمی را در همان دوران جوانی قفل می‌کند که گویی گذر زمان فقط برای افراد دیگر است و روزگار گرد پیری خود را از وی دریغ می‌دارد و فاکتور کهن‌سالی را فقط برای دیگران به هدیه می‌برد.
اهمیت فوق‌العاده‌ای که نحوۀ پاک‌سازی پوست بر روی سلامت و حفظ کیفیت آن می‌گذارد تمامی افرادی که پوست خود را دوست داشته و مایل‌اند آن را تا سال‌های سال به همان نشاط روزهای جوانی ببینند را شیفته می‌کند به همین علت بر آن شدیم تا تمامی مراحل پاک‌سازی از ابتدایی‌ترین تا انتهایی‌ترین آن را برای شما فهرست کرده تا شما با اطلاع از آن‌ها هرکدام را که باپوستتان سازگارتر است را انتخاب نموده و استفاده کنید.
مراحل مختلف پاک‌سازی پوست:
بهتر است برای بالا رفتن کیفیت کار و آسیب نرسیدن به پوست ابتدا از مراحلی که تهاجم کمتری داشته استفاده نمایید و کم‌کم به سراغ مراحل پاکسازی عمقی بروید بدین‌صورت مطمئن خواهید بود به نتیجۀ مدنظرتان خواهید رسید.
مرحلۀ اول شوینده مناسب پوست:

نحوه پاکسازی پوست باید طوری باشد که پوست عاری از هرگونه چربی اضافه میکروب و آلودگی ها باشد. یکی از بهترین مرحله شستن پوست با یک شوینده مناسب و بی ضرر است.صابونهای دستساز و طبیعی که فاقد هرگونه مواد نگهدارنده رنگ و اسانس و مواد شیمیایی مضرر و پارابن هستن میتوانند بهترین گزینه باشند. تنها صابونی که در ایران با مجوز وزارت بهداشت و استاندارد ملی به این روش ساخته می شود صابونهای دستساز سیندرلا است که به روش زنجیره سرد ساخته میشود و کاملا طبیعی و بهداشتی است
این صابونهای طبیعی سیندرلا هستند که می‌توانند با پاک کردن تمامی ترکیبات مضر بر روی پوست و آلاینده‌های محیطی تازگی و شفافیت را به ارمغان آورده و با مرطوب نمودن و تقویت مولکول‌های پوست به عمق پوست نفوذ کرده و با چند حرکت دورانی تمایزی باورنکردنی را بر چهرۀ شما حاکم نمایند.
مرحلۀ دوم اسکراپ یا پلینگ:
که خود شامل دو مرحله است
• اکسیژن رسان
مخصوص پوست‌های چرب بوده و پس از قرار دادن بر روی پوست منتظر می‌شویم تا خشک‌شده سپس سعی می‌کنیم مواد اسکراپ را از چانه به سمت پیشانی جمع کرده و پوست را تمیز می‌کنیم.
• دانه‌دار
مخصوص پوست‌های خشک بوده به کمک دانه‌های آن مواد را بر روی پوست پخش می‌کنیم و در انتها با یک پد خیس به پاک‌سازی پوست می‌پردازیم.
مرحلۀ سوم بخور آب جوش:
یکی از مهم‌ترین روش‌های پاکسازی بازنمودن منافذ پوستی به‌منظور خارج نمودن مواد زائد تجمع یافته در زیرپوست است که بخارآب به علت دمای مناسب، چنین شرایطی را به‌راحتی سبب می‌شود خروج مواد زائد در جوش‌های سرسیاه و امکان پیشگیری از جوش‌های چرکی از مزایای بخور با آب جوش است، تمامی افرادی که تجربۀ استفاده از بخارآب را به‌عنوان یک روش پاک‌سازی را داشته‌اند در طول گذشت زمان پوستی جوان‌تر و شفاف‌تر را تجربه نموده‌اند.
مرحلۀ چهارم تونیک:
در میان انواع نحوه پاکسازی پوست برگرداندن نشاط ازدست‌رفته با کمک لوسیون تونیک یکی از بهترین روش‌ها است که به کمک اسفنج و ضربه‌های دورانی شادابی در ذره‌ذره‌های عناصر صورت جاری می‌شود.
مرحلۀ پنجم لایه‌برداری:
لایه‌بردار باید دقیقاً متناسب با ویژگی پوست شما منحصربه‌فرد انتخاب شود زیرا ممکن است باعث التهاب و آسیب جدی به پوست گردد افراد برحسب نیاز خود و با آشنایی کامل از تمامی لایه‌بردارهای متفاوت و تأثیر ویژۀ آن‌ها بر روی پوست یکی از انواع آن را انتخاب می‌کنند.
• شکر
استفاده از خمیری که باکمی پودر شکر و آب‌لیمو تهیه‌شده باشد به بازنمودن منافذ مسدود و ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند.
• عسل
خواص عسل در کاهش ترشحات چربی و هیدراته نمودن پوست و تنگ کردن منافذ پوست بسیار مؤثر و ماساژ آن بر روی پوست دو تا سه بار در هفته توصیه می‌شود.
• لیموترش
یک‌لایه بردار قوی که هرگونه چربی و مواد زائد بر روی پوست را شسته و پوستی تمیز و عاری از آلودی را برای شما پدید می‌آورد.
• جوش‌شیرین
یک جنگ جوی واقعی در برخورد با سلول‌های مردۀ پوست که در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را از صحنۀ صورت شما پاک خواهد کرد.
• تخم‌مرغ
سفیدۀ تخم‌مرغ می‌تواند جوانی و شفافیت را هم‌زمان برای شما به هدیه آورد و آلودی ها را از چهره و پوست شما بزداید.
مرحلۀ ششم ماساژ:
ماساژ پوست صورت اگرچه در مراحل بعدی پاکسازی قرار می‌گیرد اما آن‌چنان مفید است که در خود بسیاری از مزایای مراحل قبلی را داشته و به یک گزینۀ خوب تبدیل و نحوه پاکسازی پوست را تحت تأثیر خود قرار داده و تمامی کم‌وکاستی‌های مراحل قبل را در پوششی از خود به کمال رسانده است.
. تسریع در سرعت گردش خون زیرپوست
. بهبود حالت ارتجاعی پوست
. افزایش قدرت‌ترمیم
. خون‌رسانی به عضلات صورت
. تقویت عضلات زیرپوست
. تغذیه بهتر و مؤثرتر
. بهبود ضعف و افتادگی پوست
. پیشگیری از چین‌وچروک
. فعال نمودن غده‌های عرق و چربی
. لطافت و نرمی بخشی طبیعی
مرحلۀ هفتم کمپرس سرد:
برای آرام نمودن التهابات پوستی ناشی از مراحل پاکسازی فقط کافی است با کمک آب سرد و گاز استریل یک کمپرس سرد درست نموده و بر روی پوست قرار دهید اغلب افراد به خاطر این‌که در این مرحله پوست به‌خوبی آمادگی جذب را دارد از عصاره گیاهان یا میوه‌های مختلف بر روی پوست خود استفاده می‌کنند تا لذت آرامشی بی‌بدیل را تجربه نمایند.
مرحلۀ هشتم ماسک:
چگونگی انتخاب ماسک در نحوه پاکسازی پوست بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر جنس انتخاب‌شده دقیقاً باپوست شما سازگار نباشد اثرات مخرب آن بیشتر از فواید بوده و به‌جای تقویت و تسکین نقطۀ مقابل آن را شاهد خواهید بود اغلب ماسک را به‌صورت یک‌لایۀ نازک بر روی گونه‌ها و پیشانی مالیده و پس از مدتی کوتاهی آن را می‌شویند و به کمک آن به ترمیم و بازسازی نقاط آسیب‌دیده همت می‌گمارند.
مرحلۀ نهم کرم‌های مرطوب‌کننده:
آخرین مرحله در نحوه پاکسازی پوست انتخاب یک کرم مرطوب‌کننده به‌منظور تکمیل مراحل چندگانه به‌گونه‌ای موفق و اثربخش است انتخاب کرم مرطوب‌کنندۀ مناسب به‌اندازه تمامی مراحل قبلی از اهمیت برخوردار بوده و تعادل و ثبات پوست را حاصل می‌شود و اگر درست انتخاب نشود گویی کار پاکسازی به نتیجه نرسیده و زحمات بربادرفته خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *