خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو


گیاه نام‌آشنا که از آن و خواص کم‌نظیرش در کتاب مقدس ما بارها یادشده و به قداست آن سوگند یاد گشته است، خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو اگرچه فراوان و قابل‌تحسین است اما فقط به همین‌جا ختم نشده و هر آنچه در گیاهان دیگر از خواص یافت می‌شود می‌توان یکجا در آن دید و علت این‌همه احترام و ارزشمندی آن را یافت، میوه‌ای که بر بهشتی بودن آن تأکید گشته و بر خلوص نیت و صدق عملش پاکان روزگار گواه داده‌اند، میوه‌ای که ورودش باعث خیر برکت و خروجش باعث رهایی و نیک بختی است آنگاه‌که عزم خود را برای بهبود و درمان جزم می‌کند.
خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو چنان بر قلب‌ها رخنه می‌کند و چنان آدمی را در این‌همه لطف و کرامت غرق می‌سازد که نمی‌توان باور کرد، این فقط یک میوه باشد و بس و هیچ سر و سری با عالم بالا و بهشت زیبا و فراخ خداوندی ندارد و تنها و یک‌تنه و بدون یاری و مدد یاری‌رسانی بلندمرتبه وعظیم شأن، این‌گونه از بوتۀ آزمایش موفق بیرون آمده است و آدمی را تسکین درد بوده و علاج ناگواری‌ها، مرهم گذاشته بر زخم بیماری‌ها و یافته آنچه را که آدمی از یافتنش درمانده و عاجز بوده است.
هرکجا بیماری بیابی و زیتون را رخصت دیدار دهی خواهی دید که چگونه رخت بیماری از تن درآورده و جامه سلامتی بر افراد پوشانده، هنوز نیامده راه گشا بوده و هنوز نرفته چاه‌ها را نشان داده است اما در مجال کوتاه این مقاله آنچه ما بدان می‌پردازیم تنها خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو است پس در ادامه با ما همراه باشید.
فواید زیتون برای مو:
تأثیر چند برابری زیتون بر روی مو نسبت به‌تمامی فرآورده‌های شیمیایی که بدین منظور تولید و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند در حد تصور و مقایسه نبوده و چنین قیاسی از اساس و بنیان مردود و غیرقابل‌قبول است زیرا خواص این گیاه کجا و هجوم ناخوشایند مواد شیمیایی کجا، چگونه می‌توان این‌همه نعمت و فراخی را که زیتون به بار می‌آورد را با دسته‌ای از مواد شیمیایی مضر مقایسه نمود و درجه و رتبه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفت.
تقویت ریشۀ مو:
خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو بسیار است ولی تأثیر شگرف آن برریشه‌ها و بازسازی و ترمیم ریشه و درکنارآن ساقۀ موها می‌تواند علاوه بر سلامتی به حجیم نمودن این ظریف‌های نازنین و کم‌طاقت کمک شایانی نماید، ازاین‌رو اغلب توصیه می‌شود روغن آن را به ریشه‌های مو زده و به‌آرامی مالش دهید تا بعد از گذشت زمان به اصلاح موهای خود پرداخته باشید.
نرم‌کننده:
تمامی زبری، خشن و شکننده بودن موها به خاطر فقر مواد مغذی است، شما با مصرف زیتون به‌یک‌باره حجم وسیعی از ویتامین‌های A و E و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان را وارد بدن خود می‌کنید و به دین ترتیب موهای خود را از فقر نجات داده و به ثروتمند بالقوه تبدیل می‌کنید که نتیجۀ آن را هنگامی‌که خرمنی از موها را داشته باید بالفعل و نتیجه‌گیری شده می‌بینید.
برطرف‌کنندۀ شوره:
مسلماً شوره‌ها آسیب جدی برای موها محسوب نمی‌شوند اما ظاهر ناخوشایندشان، نبودشان را بهتر از بودنشان قرار می‌دهد و حذف اصولی و ریشه‌ای آن‌ها را پرطرفدار نموده است ترکیب روغن‌زیتون و آب‌لیمو بهترین روش طبیعی برای مقابله با آن‌ها است که به پاک‌سازی پوست سر پرداخته و شوره‌ها را بیرون می‌راند.
رطوبت رسان مو:
اگر بتوان به کمک روشی رطوبت طبیعی موها را حفظ نمود می‌توان سلامت آن‌ها را تا حد زیادی تضمین کرد این رطوبت ممکن است براثر مجاورت با هوا از دست برود و خشکی حاصل شود و گاه نیز مواد شیمیایی موجود در شامپوها و مواد شوینده نامرغوب خشکی ناخواسته‌ای را برای موها ایجاد می‌کند خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو برکسی مخفی نیست این گیاه مرغوب با برطرف نمودن خشکی مو در هر حالتی می‌تواند موها را از آسیب حفظ نماید.
فواید زیتون برای پوست:
اگر به دنبال معجونی می‌گردید که بتواند پوستی مانند یک کالای آکبند و نو را به شما هدیه دهد و این تازگی را در جزء جزء آن با تمام وجود حس کنید می‌توان خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو را جدی گرفته و آن را جایگزین مواد بهداشتی شیمیایی خود کنید.
ساخت عروق خونی پوست:
طرز کار و تأثیر روغن‌زیتون بر روی پوست چنان جالب و شگفت است که آدمی را به حیرت وامی‌دارد تبدیل چیدمان معیوب سلول‌ها که براثر گذشت زمان در پوست ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای مرتب و سپس ساخت رنگ‌های خونی جدید در اطراف این سلول‌ها به‌منظور خون‌رسانی و انتقال بهتر مواد غذایی به آن‌ها به‌تدریج باعث پر شدن شیارها و خطوط پوستی شده و جوانی را به پوست بازمی‌گرداند.
اسکراپ پوست:
اسکراپ یا همان لایه‌برداری به کمک مخلوط زیتون و شکر بسیار ویژه و مؤثر است اگر می‌خواهید پوستی درخشان داشته باید و از خشکی آن و ترک‌های احتمالی آزاردهنده خلاصی یابید و پوستی زیبا و طبیعی را از خود به نمایش بگذارید این مخلوط را به‌آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و از درخشش طبیعی که به دست می‌آورید همگان را حیرت‌زده نمایید.
پاک نمودن آرایش از روی پوست:
پاک‌کننده‌های آرایشی اغلب بعد از استفاده حساسیت‌های زیادی ایجاد کرده و گاه خود عواملی تخریب‌کننده برای پوست محسوب می‌شوند حال این حساسیت در اطراف چشم چند برابر شده و خطر ورود مواد شیمیایی به چشم استفاده از موادی جایگزین را بسیار مطلوب‌تر می‌نماید، خواص زیتون و فواید آن برای پوست و مو افراد را مجاب می‌کند که از آن به‌عنوان یک محلول خوب مواد آرایشی استفاده شود.
رفع موهای زائد:
هنگام خلاصی از موهای زائد بعضاً اتفاق افتاده که در بسیاری از موارد موها زیرپوست کاملاً اصلاح‌نشده و در آینده خود باعث جوش و آکنه می‌گردند در این هنگام بهتر است قبل از اصلاح از روغن‌زیتون بر روی پوست استفاده کرده تا اصلاح تمیزتری داشته باشید از طرفی نرمی و درخشش پوست به خاطر حضور زیتون بسیار عالی بوده و تورم و التهاب بعد از اصلاح تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

شوینده مناسب پوست: بسیاری از شوینده هایی که در بازار موجود میباشد و به عنوان پاک کننده استفاده میکنیم صددرصد شیمیایی هستن و این شوینده ها در اول حالت نرم کنندگی و حس خوب پاک کنندگی رو به پوست می دهند ولی متاسفانه در بلند مدت باعث خشکی پوست و چین و چروک و سایر امراض پوستی خواهند شد. همیشه برای پوست از شوینده هایی استفاده کنید که گیاهی باشند. یکی از این شوینده ها صابونهای گیاهی سیندرلا می باشند که صددرصد دست ساز ،طبیعی و گیاهی هستند و فاقد هر گونه مواد نگهدارنده و رنگ و اسانس می باشند و در بیس آن از روغن نارگیل و روغن زیتون و سایر روغنهای موثر برای پوست استفاده شده است. در این صابونها خواص زیتون و خواص آن برای پوست و مو کاملا حس میشوند و در بلند مدت باعث می شوند پوست شاداب و جوان بماند.


مناسب شبانه‌روز:
پزشکان توصیه می‌کنند تمام کرم‌های آرایشی و حتی مرطوب‌کننده ها را قبل از خواب پاک‌کرده و سعی کنید تا صبح بر روی پوستتان نماند اما روغن‌زیتون به‌عنوان یک استثنا مطرح است و استفاده از آن در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و حتی برای پوست بسیار مفید و بر نتیجۀ مثبت آن می‌افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *