روغن جوجوبا برای صورت


آیا از مزایای روغن جوجوبا برای صورت آگاهی دارید؟ آیا روغن جوجوبا و فواید آن را می‌شناسید. آسا می‌دانید که روغن جوجوبا می‌تواند در درمان چروک‌ها و آکنه و بسیاری از مشکلات پوستی نقش مؤثری داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد روغن جوجوبا برای صورت بیشتر بدانید.

روغن جوجوبا چیست
ابتدا و قبل از اینکه روغن جوجوبا برای پوست صورت را به شما معرفی کنیم و از مزایای آن بگوییم اجازه بدهید که در مورد آن اطلاعاتی را بگوییم. گیاهی جوجوبا گیاهی چند ساله است که در آمریکا می‌روید و در شرایطی که هیچ موجود زنده‌ای قادر به حیات نیست این گیاه می‌تواند به حیات خود ادامه دهد و رشد کند. شما می‌توانید از این روغن هم به صورت تنها و هم همراه با دیگر روغن‌های حامل استفاده کنید و از مزایای روغن جوجوبا برای صورت استفاده کنید.
مرطوب کننده
یکی از مزایای روغن جوجوبا برای صورت نقش مرطوب‌کنندگی آن است. بی شک یکی از ارکان زیبایی پوست داشتن رطوبت است. بدون داشتن رطوبت کافی پوست خشک و خشن شده و پوسته پوسته شده و آسیب می‌بیند. در این حالت معمولاً افراد به دنبال بسیاری از کرم‌ها و ژل‌های آب‌رسان برای جبران کم آبی پوست خود هستند. یکی از این مرطوب کننده‌ها روغن جوجوبا است که مضرات داروهای شیمیایی را ندارد.
ضد باکتری
از دیگر مزایای روغن جوجوبا برای صورت، خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است. باکتری‌های در پوست ما ممکن است مشکلات زیادی ازجمله آکنه را ایجاد کنند. عامل به وجود آورنده آکنه که باکتری به نام آکنس است می‌تواند به کمک روغن جوجوبا برای صورت از برود و یا فعالیت آن کمتر شود. در حالی که مطالعات آزمایشگاهی دریافتند که روغن جوجوبا همه گونه‌های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی‌برد، باکتری‌ها و قارچ‌های خاصی را که می‌تواند باعث عفونت سالمونیز، یک عفونت E. coli و کاندیدا شود، از بین می‌برد.
آنتی‌اکسیدان
یکی از دشمنان پوست واکنش‌های مرطوب به استرس اکسیداتیو است که ممکن است همه روزه در پوست ما ایجاد شود و نتیجه آن می‌شود رادیکال‌های آزاد که درنهایت به سرطان منجر می‌گردد. ازآنجایی‌که این روغن حاوی مقدار قابل‌توجهی از ویتامین ای است می‌تواند به این واکنش‌ها مبارزه کند. دلیل این موضع هم برمی‌گردد به خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین ای که آن را تبدیل به یک ویتامین جادویی نموده است.

به کنترل تولید سبوم کمک می‌کند
از دیگر مزایای روغن جوجوبا برای صورت کنترل تولید سبوم توسط این روغن است. سبوم که چربی طبیعی پوست ما است همه روزه از غده‌های چربی پوست ترشح می‌گردد و در صورت ترشح بیش‌ازحد آن، مشکلاتی از قبیل آکنه برای فرد پیش می‌آید. وقتی شما از روغن جوجوبا برای صورت خود استفاده می‌کنید پوست شما نرم و مرطوب شده و این سیگنال‌هایی را به فولیکول‌های پوستی شما ارسال می‌کند و می‌گوید که پوست احتیاجی به سبوم اضافی ندارد و به قدر کافی نرم و مرطوب است.
سنتز کلاژن
از دیگر فواید روغن جوجوبا برای صورت تولید کلاژن برای آن است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کند. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل شما و همچنین قسمت‌هایی از بدن شما از غضروف ساخته شده است. با افزایش سن، سطح کلاژن کاهش می‌یابد. این بخشی از دلیلی است که ساختار چهره شما با افزایش سن تغییر می‌کند.، آنتی‌اکسیدان‌های اعمال شده در پوست آن را برای بهبود سنتز کلاژن تحریک می‌دهد.
این ممکن است به تسریع در بهبود زخم کمک کند
یکی دیگر از محاسن روغن جوجوبا برای صورت تسریع بهبود زخم‌ها است. روغن جوجوبا یک منبع امیدوارکننده در تحریک بهبود زخم است. تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که روغن جوجوبا سلول‌های پوست شما را ترغیب می‌کند که بعد از جدا شدن توسط یک خراش یا برش، به یکدیگر وصل شوند. این نیز ممکن است دلیل توانایی آن در درمان جوش و آکنه باشد. این خاصیت بهبود زخم را می‌توان به غلظت ویتامین E طبیعی روغن جوجوبا ربط داد.
ممکن است به تسکین اگزما، پسوریازیس و دیگر شرایط خشک شدن پوست کمک کند
روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. کاربرد موضعی ممکن است به رفع خشکی، پوسته پوسته شدن، خارش و علائم مرتبط با آن کمک کند. افرادی که شرایط التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند، ممکن است روغن جوجوبا را به خصوص مفید بدانند؛ و از استفاده از آن راضی باشند.

ممکن است به تسکین آفتاب سوختگی‌ها کمک کند
روغن جوجوبا برای صورت نقش مؤثری در تسکین آفتاب‌سوختگی دارد. روغن جوجوبا ماده‌ای محبوب در برخی محصولات ضد آفتاب طبیعی است. یکی از منابع تحقیقات معتبر نشان می‌دهد که ویتامین E، هنگامی که با آنتی‌اکسیدان‌های دیگر ترکیب می‌شود، می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک کند. روغن جوجوبا حاوی هر دوی این مواد مفید است. آسیب خورشید می‌تواند باعث کمبودهایی در پوست شما شود و باعث پوسته پوسته شدن شود. روغن جوجوبا ویتامین E را ترمیم می‌کند، رطوبت می‌افزاید و باعث تسکین این علائم آفتاب سوختگی می‌شود.
ممکن است آکنه را درمان کند
گفتیم که روغن جوجوبا برای صورت به منزله تنظیم‌کننده روغن سبوم است و همچنین دارای اثرات ضد باکتریایی نیز هست. همین دو مورد را می‌توان برای درمان آکنه مفید دانست و می‌توان نتیجه گرفت که می‌توان از روغن جوجوبا برای صورت برای درمان آکنه استفاده نمود.
ممکن است به کاهش چین‌وچروک کمک کند
استرس اکسیداتیو را می‌توان به چین‌وچروک پوست ربط داد. گفتیم که این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد یعنی در برابر استرس اکسیداتیو و اثرات مخرب آن مقاومت می‌کند؛ بنابراین می‌توان یکی از مزایای روغن جوجوبا برای صورت را کاهش چین‌وچروک دانست.
کاهش حداقل رساندن اسکار
یکی از بهترین فواید روغن جوجوبا برای صورت و پوست همین کاهش علائم ظاهری برخی از اسکارها است که برای ما ناخوشایند است. این روغن با داشتن ویتامین ای بهترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کند.

در ساخت صابونهای دست ساز همچون صابون سیندرلا این روغن استفاده شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *