کرم های خانگی را میتوان با چه روش هایی تهیه کرد

کرم های خانگی

روشهای درست کردن کرم های خانگی روز و شب را یاد بگیرید و در منزل برای خودتان کرم درست کنید!

برای مرطوب کردن و محافظت از پوست خود، حتما نباید کلی هزینه کنید و کرمها و محصولات آرایشی و بهداشتی گران قیمت را تهیه کنید. شما می توانید در خانه خودتان و با کمترین هزینه، کرم روز و شب را با مواد طبیعی و روغنهای گیاهی درست کنید. یکی از مزایای درست کردن کرم های خانگی در منزل این هست که فاقد مواد شیمیایی هستند و به همین دلیل، پوست شما را شاداب و لطیف می کنند و باعث تقویت پوست شما می شوند.

در این نوشته از سیندرلا بیوتی، شما با روشهای درست کردن انواع کرم های خانگی آشنا خواهید شد و می توانید در خانه خود، خیلی راحت این کرمها را درست کنید.

کرم های خانگی

با روشهای درست کردن انواع کرم های خانگی بیشتر آشنا شوید!

روش درست کردن کرم شب خانگی با کمترین هزینه!

برای درست کردن کرم شب خانگی، به روغن جوانه گندم، روغن فندق، گلیسیرین گیاهی و عسل نیاز دارید. ۲ قاشق غذاخوری از این مواد را با هم مخلوط کنید و در انتهای کار، ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به آنها استفاده کنید. این کرم طبیعی را می توانید به عنوان کرم شب استفاده کنید تا شاهد نتایج شگفت انگیز آن باشید. یکی از فواید استفاده از این کرم شب ، جوانسازی و حفظ رطوبت شماست.

روش درست کردن کرم روز مناسب برای سلامتی پوست اطراف چشم :

این کرم، جزو بهترین کرم های خانگی ضدچروک است. برای درست کردن این کرم مرطوب کننده، به نصف قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق غذاخوری موم، نصف فنجان برگ بابونه، ده قطره عصاره آلوئه ورا و ده قطره عصاره لیمو نیاز دارید. در ابتدا باید موم را با حرارت غیرمستقیم بخارِ آب جوش ذوب کنید. برگهای بابونه را نیز خشک کرده و آسیاب کنید. حالا باید عسل و سایر مواد را به ظرف محتوای موم اضافه کنید و این مخلوط را هم بزنید. ظرف حاوی مواد را روی اجاق گاز بگذارید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا خوب با هم ترکیب شوند. بعد از سرد شدن، کرم گیاهی ضدچروک خود را درون ظرف بریزید و در یخچال آن را نگهداری کنید.

کرم های خانگی

نحوه درست کردن کرم گیاهی مرطوب کننده پوست :

برای درست کردن این کرم گیاهی، فقط به روغن جوانه گندم و روغن نارگیل نیاز دارید. مقدار مساوی از روغن جوانه گندم و روغن نارگیل را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس ظرف را روی حرارت غیرمستقیم مانند کتری، سماور و… قرار دهید تا جایی که این دو روغن کاملا با هم ترکیب شوند. برای درست کردن این نوع کرم های خانگی ضد چروک، نیازی نیست که روغنها را زیاد حرارت دهید.

بعد از حدود ۲۰ دقیقه، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. سپس این کرم خانگی را در ظرفی تمیز بریزید و در یخچال آن را نگهداری کنید. شما می توانید تا ۲ ماه از این کرم برای مرطوب نگه داشتن و تقویت پوست خود استفاده کنید. این کرم، هم می تواند کرم روز باشد و هم می تواند به عنوان کرم شب استفاده شود. ترکیبات این کرم، برای جوان کردن پوست شما و مخصوصا زیبایی دور چشمهای شما عالی است.

کرم روز تقویت کننده پوست مخصوص پوستهای حساس :

اگر پوست صورت شما حساس است، نمی توانید از هر ماده ای برای تقویت پوست خود استفاده کنید. کرم های خانگی جوانه گندم، کرمی عالی و بدون عوارض است که پوست صورت شما را شاداب و سالم نگه می دارد. برای درست کردن این کرم روز گیاهی ، ۳ قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با ۳ قاشق گلیسیرین ترکیب کرده و آنها را هم بزنید تا خمیری شکل و یکدست شود. سپس گلاب را به تدریج و به صورت قطره ای به آن اضافه کنید تا از حالت خمیری خارج شود و حالت روان پیدا کند. وقتی کرم نرم و روان شد، آن را درون شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کید. این کرم برای مراقبت و شادابی پوست شما بسیار عالی است.

کرم های خانگی

روش درست کردن کرم شب سفید کننده پوست صورت :

برای درست کردن این کرم شب، به عسل، لیمو، ماست و کمی زردچوبه نیاز دارید. ماست و عسل، برای سفید شدن پوست شما بسیار عالی است. نصف فنجانماست ساده، ۱ قاشق چایخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و مقدار کمی زرد چوبه را کاملا با هم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب این نوع کرم های خانگی را روی پوست تمیز و بدون آرایش خود بمالید و صبح صورت خود را بشویید. اگر پوست شما حساس است، به جای آبلیمو از آب استفاده کنید.

نحوه درست کردن کرم های خانگی روز مناسب برای جوانسازی پوست :

برای درست کردن این کرم، به ژل آلوئه ورا و گلیسیرین نیاز خواهید داشت. این کرم فوق العاده است و شما می توانید هم به عنوان کرم روز و هم به عنوان کرم شب از آن استفاده کنید. ژل آلوئه ورا یک گزینه بسیار خوب برای پوست شما به شمار می آید که می تواند بسیاری از بیماریهای پوستی مانند آکنه، سوختگی و اگزما خیلی سریع درمان کند. گلسیرین هم یک ماده عالی برای تغذیه پوست شماست. برای درست کردن این کرم خانگی، مقدار مساوی از آلوئه ورا و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید. آن را در یک اسپری بریزید و با کمک یک برس به صورت خود بمالید. این کرم هم برای پوستهای خشک و هم برای پوستهای چرب بسیار عالی است و می تواند آسیبهای پوستی را از بین برده و پوست شما را زیباتر و جوان تر کند.

در این نوشته از سیندرلا بیوتی، با روش درست کردن کرم های خانگی آشنا شدید و یاد گرفتید که با کمترین هزینه و در منزل، برای خودتان کرم روز و کرم شب درست کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *