خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

خواص آلوئه ورا برای پوست و مو
آیا با خواص آلوئه ورا برای پوست و مو آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که صابونی به اسم الوئه ورا وجود دارد که خواص آلوئه ورا را با خود به همراه دارد. در ادامه با این مقاله همراهی کنید تا شما را با یک گیاه شگفت‌انگیز و یک محصول شگفت‌انگیزتر به نام الوئه ورا و صابون آن آشنا کنیم.

آلوئه ورا چیست
صبر زرد یا آلوئه ورا (Aloe vera) یکی از گیاهان بومی آفریقای شمالی است که دارای خواص طبی و سلامتی بخش بسیاری است. این گیاه حاوی ترکیباتی چون قندهای مانوز، گلوکز، سلولز، آنزیم‌هایی چون اکسیداز، آمیلاز و کاتالاز و البته ویتامین‌هایی چون E، C، b1، b2، b6 و اسید فولیک است. مواد معدنی موجود در گیاه آلوئه ورا (مس و کروم، سدیم، کلسیم، منیزیم) این گیاه را تبدیل به یک داروخانه طبیعی بدون ضرر نموده است.
تحریک و تقویت رشد مو
اگر موهایتان به اندازه کافی رشد نمی‌کند و یا برای رشد و یا تقویت موهایتان اقدام به استفاده از هر نوع دارویی می‌کنید ما در اینجا به شما استفاده زا آلوئه ورا و محصولات آن را معرفی می‌کنیم. آلوئه ورا با تحریک گردش خون در رگ‌ها و مویرگ‌های اطراف فولیکول‌های مو باعث افزایش اکسیژن‌رسانی و رساندن آب و مواد غذایی بیشتر به فولیکول‌های مو و درنهایت تقویت موها می‌گردد. افزایش خون‌رسانی به بافت‌های اطراف از شکستگی موها جلوگیری کرده و تقویت و پرپشت شدن هرچه بیشتر موها را در پی دارد.
تقویت موی آسیب‌دیده
اگر موهای شما به دلایل مختلف ازجمله آسیب‌های حرارتی و یا شیمیایی دچار حالت وز شدگی و شکنندگی شده‌اند و از ترمیم آن‌ها ناامید شده‌اید باید بگوییم که می‌توانید روی آلوئه ورا حساب کنید.
همان‌طور که در بالا شرح داده شد آلوئه ورا دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و اسید فولیک است. این مولفه ها به موها کمک می‌کنند موهای شما کمتر دچار ریزش شود.

محافظت در برابر آفتاب
شاید باور نکنید ولی آلوئه ورا محصولی محبوب است که افراد پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب از پوست خود استفاده می‌کنند. این به دلیل داشتن کلاژن بالا و خاصیت خنک‌کننده آن است. مقدار ویتامین موجود در آلوئه ورا نشان می‌دهد که ممکن است برای ترمیم آسیب آفتاب به موهای شما نیز مفید باشد.پس یکی از خواص آلوئه ورا برای پوست و مو جلوگیری از آفتاب سوختگی میباشد.

تمیز کردن عمیق موهای روغنی
یکی از خواص آلوئه ورا برای پوست و مو این است که یک پاک‌کننده فوق‌العاده برای مواد روغنی طبیعی موجود باقی‌مانده در پوست و موها است. آلوئه ورا به طرز مؤثری می‌تواند فولیکول‌های مو را تمیز کند. این تمیزکننده این قابلیت را دارد که فقط موها و روغن باقی‌مانده در آن‌ها را تمیز کند و به خود موها آسیبی وارد نکند. از دیگرخواص آلوئه ورا برای پوست و مو درخشان کردن موها است.
درمانی برای خارش پوست سر
شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر از بیماری شوره سر یا درماتیت سبورئیک و خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن آن رنج ببرید. اسیدهای چرب موجود در این گیاه کمک می‌کند تا التهاب پوست در شوره سر کمتر شده و فرد را کمتر آزار دهند.
صابون آلوئه ورا سیندرلا راهی برای استفاده از خواص آلوئه ورا برای پوست و مو
شاید بپرسید که چگونه می‌توان این همه خواص را برای پوست خود استفاده کنیم؟ در جواب باید گفت که محصولات زیادی وجود دارند که حاوی درصد قابل‌توجهی آلوئه ورا هستند و می‌توانند برای پوست شما مفید باشند. برای مثال صابون آلوئه ورا که دارای خواصی چون نرم‌کنندگی، روشن‌کنندگی، حفظ پوست از پیری و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است می‌تواند برای شما تمامی خواص آلوئه ورا برای پوست را به ارمغان بیاورد.
گیاه صبر زرد و طب سنتی
یکی از مهم‌ترین کاربردهای صبر زرد استفاده ان در طب سنتی است. ازجمله خواص آلوئه ورا برای پوست و مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تصفیه کننده خون
    _ معالجه بیماری اگزما
    _ درمان بیماری اسهال خونی
    _ مفید برای آسم
    درمان سوء هاضمه مفید برای یبوست
    _تقویت قوای بدنی
    جمع‌بندی خواص الوئه ورا برای پوست و مو
    آنچه در بالا مشاهده نمودید اندکی از خواص آلوئه ورا برای پوست و مو و دیگر خواص آن بود. در این مقاله سعی شده بود تا یکی از محصولات مفید آلوئه ورا برای پوست را برای شما معرفی کنیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که بهتر است قبل از مصرف مقدار کمی از این صابون را روی پوست خود آزمون کنید و بعدازآن در صورت عدم مشاهده نشانه‌های حساسیت نسبت به مصرف صابون اقدام کنید. خواص آلوئه ورا برای پوست و مو رو جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *