نکات زیبایی پوست و مو

نکات زیبایی پوست و مو برای داشتن پوستی زیبا و موهایی سالم، پرپشت و درخشان چیست؟ چه کنیم تا همیشه جوان، زیبا بمانیم. بی شک داشتن موهایی زیبا و پوستی سالم و خوب آرزوی همه ما به خصوص خانم‌ها است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات زیبایی پوست و مو آشنا شوید و از محصولات زیبایی مؤثر در این راستا اطلاع یابید.

ویتامین سی را دریابید
برای داشتن پوستی سفت و زیبا لازم است تا به اندازه کافی ویتامین سی به بدن خود برسانید. کلاژن که پروتئین پوست است برای اینکه دچار افتادگی نشود لازم است تا با ویتامین سی تقویت شود. شما می‌توانید هم به صورت موضعی و هم خوراکی از این ویتامین بهره بگیرید.
برای استفاده از ویتامین سی می‌توانید از انواع مواد غذایی حاوی ویتامین سی مانند مرکبات، کلم بروکلی و… استفاده کنید. یا برای استفاده‌های موضعی می‌توانید از کرم‌ها و صابون‌های حاوی ویتامین سی به دستور پزشک خود استفاده کنید. یکی از محصولات صابون لیمو گلیسیرین سیندرلا است که می‌تواند برای افرادی که دچار نگرانی از افتادگی و پیری پوست خود هستند محصول خوب و مفیدی باشد که یکی از نکات زیبایی پوست و مو میباشد.
پاک‌سازی پوست با کربن فعال
یکی از نکات زیبایی پوست و مو استفاده از انواع پاک‌کننده‌ها و لایه‌بردارها برای حذف ضایعات و آلایش‌های پوستی است. فعالیت‌های روزمره به‌خصوص اگر در خارج از محیط منزل باشد می‌تواند باعث جمع‌کردن آلودگی‌های محیط در پوست صورت شود. حال تصور کنید که شب‌هنگام که منافذ پوستی باز می‌شوند به جای دریافت مواد مغذی و گرفتن اکسیژن تازه انواع سرب، آزبست و مواد شیمیایی مضر دیگر را دریافت کنند چه می‌شود؟! بله انواع جوش، کهیر، بثورات جلدی، حساسیت و… یکی از
نکات زیبایی پوست و مو و ازجمله بهترین راه‌ها برای حذف آلودگی‌ها از پوست صورت استفاده از زغال فعال یا همان کربن اکتیو است.
محصولات زیادی در بازار در این رابطه طراحی و عرضه شده‌اند ولی بهتر است که قبل از استفاده از پزشک خود مشورت بگیرید. یکی از بهترین محصولات در رابطه با کربن فعال می‌تواند استفاده از صابون زغال فعال باشد که با دارا بودن انواع یون‌های هم نام و غیر هم نام سطحی را فراهم می‌کند تا کلیه میکروب‌ها و مواد آلودگی از سطح پوست جمع‌آوری‌شده و پوست لایه‌برداری شود.
آب زیاد بنوشید
یکی از نکات زیبایی پوست و مو استفاده از ۶ تا ۸ لیوان آب سالم در شبانه‌روز است. هرچه بیشتر آب مصرف شود دفع سموم و میکروب‌های آلوده‌کننده پوست و مو بیشتر شده و پوست و موهای شما درخشندگی بیشتری پیدا می‌کنند.
مصرف مواد مضر ممنوع
مواد مضر در نکات زیبایی پوست و مو می‌توان شامل هر ماده‌ای باشد که به سلامتی بدن شما آسیب وارد کند و متعاقب آن بهداشت پوست و م و را به مخاطره بی اندازد. برای مثال استفاده زیاد از شکر، مواد چرب، استفاده از دخانیات و مصرف انواع مواد مخدر می‌تواند در این راستا بسیار مخاطره‌آمیز باشد.
روغن‌های گیاه به جای مواد شیمیایی
چربی‌های پوست برای سالم نگه‌داشتن و حفظ رطوبت پوست و جوانی آن بسیار حیاتی می‌باشند. حال اگر این چربی‌ها به مرور زمان و با استحمام مکرر حذف شوند چه؟! مو و پوست شما دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود و زیبایی خود را از دست می‌دهد. آن‌وقت از پای انواع نرم‌کننده‌ها و آب‌رسان‌ها به میز آرایش شما باز می‌شود. ولی ما برای شما پیشنهاد دیگری داریم. می‌توانید به‌جای استفاده از انواع مواد شیمیایی که بعضی بدون ضرر هم نیستند از انواع روغن‌های گیاه استفاده کنید. ازجمله روغن‌های گیاهی در این رابطه می‌توان به روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا و روغن آرگان اشاره نمود.
روغن آرگان
روغن آرگان با دارا بودن انواع اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی پوست مانند امگا ۳ و امگا ۶ و امگا ۹ و همچنین داشتن ویتامین‌های محلول در چربی همچون ویتامین ای قادر است سلامتی موهای شما را تأمین کند و از آسیب‌هایی همچون موخوره، وز شدن و … جلوگیری کند. بهتر است که این روغن را از نمایندگی‌های مجاز و سرشناس تهیه کنید تا بعد از استفاده از آن دچار مشکل نشوید.
سرب را رها کنید
شاید از دیدن این تیتر تعجب کنید ولی باید از سرب دوری کنید سرب دشمن سرسخت پوست و موی شما است. بدون شک شما نمی‌خواهید که دچار مشکلات پوستی شوید و یا به سرطان معده دچار شوید. همه این‌ها ازجمله مضرات سرب است که روزانه استفاده کنید. شاید منظور ما را از استفاده سرب متوجه نشده باشید!
درواقع استفاده از سرب همان لوازم‌آرایشی جذاب و خوش آب و رنگی است که به هر شکلی اعم از ۲۴ ساعته، ۴۸ ساعته، با ماندگاری طولانی و… به شما عرضه می‌شود. خب فروشندگان این محصولات بدون شک به شما دروغ نمی‌گویند و ماندگاری محصولاتشان بالا است اما به چه قیمتی؟! به قیمت مصرف سرب؟!
دلایل ماندگاری محصولات آرایشی برمی‌گردد به سرب به‌کاررفته در آن‌ها که آن‌ها را ماندگارتر می‌کند .پس یکی از نکات زیبایی پوست و مو این گزینه میباشد.
شما می‌توانید از انواع محصولات با پایه گیاهی استفاده کنید و به‌جای سرب انواع مواد مفید چون ویتامین‌ها و… را به پوست و موی خود هدیه دهید.
کنترل وزن با ورزش
اینکه به دنبال کاهش وزن هستید بسیار خوب است و گام مهمی در سلامت نگه‌داشتن خود برداشته‌اید. ولی بهتر است بدانید که یک برنامه اصولی کاهش وزن از رژیم به همراه ورزش منظم تشکیل گردیده است. استفاده از رژیم‌های سخت و گرسنگی‌های طولانی‌مدت می‌تواند به پوست و موهای شما آسیب وارد کند و آن‌ها را شکننده و مستعد آسیب کند. سعی کنید بیشتر با ورزش به کم کردن وزن بپردازید.
استفاده از میوه‌جات به جای انواع تنقلات مضر
تنقلات صنعتی مانند انواع چیپس، ذرت حجیم شده و … می‌تواند برای پوست و موی شما مضر باشد. یکی از نکات زیبایی پوست و مو داشتن تغذیه سالم است. نه اینکه از انواع میوه‌های گران استفاده کنید. بلکه خود را عادت بدهید به جای استفاده از یک بشقاب چیپس سیب‌زمینی سرخ‌کرده از یک بشقاب سیب و یا هر میوه‌ی دیگری استفاده کنید.
جمع‌بندی نکات زیبایی پوست و مو
نکات زیبایی پوست و مو شاید بسیار ساده باشند. به سادگی استفاده از مواد آرایشی گیاهی و یا استفاده از انواع روغن‌های گیاهی و حتی نوشیدن آب فراوان و نخوردن شکر و چربی! به همین سادگی می‌توانید طیف وسیعی از مشکلات پوستی و مشکلات موهای خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *