فواید زغال فعال برای پوست


آیا با فواید زغال فعال برای پوست آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که می‌شود با استفاده از زغال فعال بسیاری از ضایعات پوستی را محو کرد. آیا تا به حال در مورد صابون زغال فعال و محصولات آن چیزی شنیده‌اید/ در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه می‌خواهیم شما را با یکی از معجزات قرن بیست و یک یعنی زغال فعال و فواید زغال فعال برای پوست آشنا کنیم.

زغال فعال چیست
برای تعریف زغال فعال برای شما سری به دانش‌نامه ویکی‌پدیا زدیم، طبق گفته ویکی پدیا کربن فعال یا Activated carbon به مواد کربنی اطلاق می‌گردد که دارای سطح تماس زیادی هستند و برای همین موضوع سطح جذب بالایی دارند.

زغال فعال یا همان کربن اکتیو به چه دردی می‌خورد
همان‌طور که در پاراگراف قبل شرح داده شد این مواد سطح تماس بالایی به دلیل ساختار فیزیکی خود دارند؛ اما در صنایع دارویی و غذایی می‌توان از این ظرفیت کربن فعال برای بوگیری، رنگ بری و… استفاده نمود.
زغال فعال یک ماده غیر ممکن برای پوست
قرار دادن زغال در پوست و موی شما شاید هیچ زیبایی نداشته باشد ولی اگر از آن به صورت ایمن استفاده شود می‌تواند دارای خواص سلامت بخشی زیادی برای پوست و مو باشد.
امروزه زغال فعال دارای استفاده‌های زیادی در صنایع غذایی و دارویی و آرایشی بهداشتی دارد. برای مثال می‌توان به استفاده آن در صنایع نوشیدنی استفاده نمود. همچنین ساخت انواع کرم، لوسیون و یا حتی صابون برای رفع مشکلات پوست و مو اشاره کرد. یکی از مواردی که شاید با آن آشنایی داشته باشید استفاده در خمیردندان‌ها و سفید کردن دندان‌ها هست.
معرفی ماده سیاه مفیدی که باعث پاک‌سازی پوست و موی شما می‌گردد
اینک این پوست و موی شما و این فواید زغال فعال! بله! کاملاً درست است ما پیشنهادمی دهیم که برای پوست و موی گران‌بهای خود این ماده سیاه مفید را امتحان کنید. زغال فعال با داشتن خاصیت جذب زیاد باعث جذب بسیاری از مواد رنگی مربوط به جوش و لک‌های پوستی و همچنین چرب‌های پوست و مو می‌گردد.
در اینجا بهترین راه‌های استفاده از فواید زغال فعال برای پوست و مو شما آورده شده است:
منافذ پوست
در طول روز سموم و آلودگی‌های زیادی وجود دارند که بدون اینکه شما بدانید از منافذ پوست شما عبور کرده و وارد پوست شما شده و باعث بروز مشکلاتی چون جوش و… می‌گردند. استفاده از ماسک‌های حاوی زغال فعال با دارا بودن یون‌های فعال به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی سموم و مواد شیمیایی را از پوست خود دفع کنید. ضمن اینکه با اضافه نمودن یک لایه‌بردار به این ماسک می‌توانید یک ماسک لایه بردارعالی برای حذف مشکلات پوست‌های مرده و سلول‌های شاخی سطح پوست بسازید.
تعادل چربی پوست
پوست چرب! یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند و در پی درمان و برطرف نمودن آن می‌باشند. کربن فعال شده در پاک کننده یا ماسک استفاده می‌شود، روغن‌های اضافی ناخواسته را از پوست شما بیرون می‌کشد و صاف می‌کند. شما می‌توانید برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود زغال فعال را یک یا دو بار در هفته با مشورت با پزشک خود استفاده کنید.

درمان آکنه
آکنه یکی از مشکلاتی است که زیبایی پوست شما را تهدید می‌کند. بسته به ویژگی‌های آکنه شما و اینکه چقدر شدید است، چه عواملی باعث ایجاد آن می‌شود و چه چیز دیگری در جریان است که کربن فعال شده ممکن است به مشکل شما کمک کند.
استفاده از این ماده به صورت صابون زغال فعال می‌تواند باعث حذف چربی‌ها و سموم پوستی شما گردد. اگر نمی‌خواهید آن را در تمام صورت خود استفاده کنید می‌توانید از آن به عنوان یک درمان لکه استفاده کنید، فقط کافی است که ماسک کوچک برای لکه خود درست کنید.
پوست خود را عمیق تمیز کنید
حتماً تا به حال در مورد پاک‌سازی پوست، شنیده‌اید. هرچه که تاکنون شنیده‌اید رها کنید و از فواید زغال فعال برای پوست خود و البته پاک‌سازی آن استفاده کنید. این روزها می‌توانید پاک‌کننده‌هایی که حاوی کربن فعال هستند تقریباً در هر فروشگاه لوازم آرایشی یا داروخانه‌ای پیدا کنید. برخی ممکن است کمی قدرتمندتر از دیگران باشند؛ از این موارد استفاده نکنید، زیرا نمی‌خواهید روغن‌های سالم پوست خود را حذف کرده و رطوبت مورد نیاز پوست خود را حذف کنید. اگر می‌خواهید یک پاک کننده مایع خریداری کنید، سایر مواد را بررسی کنید. بعضی از آن‌ها به منظور خنثی کردن اسیدیته در پوست شما طراحی شده‌اند، برخی دیگر خاصیت ضدعفونی کننده دارند. برخی حتی می‌توانند لایه‌برداری را دو برابر کنند. محصولی را خریداری کنید که به بهترین وجه مناسب نیاز شخصی شما باشد و دستورالعمل‌های موجود در بطری را دنبال کنید.
بهبود گزش، تحریکات پوستی و بریدگی
یکی از فواید زغال فعال برای پوست خواص آن در بهبود زخم‌ها و تحریکات پوستی است. این مهم نیست که شما به وسیله یک زنبور دچار گزش شده باشید یا دست شما در آشپزخانه بریده باشد، کربن فعال شده می‌تواند به بهبودی و تسکین علائم کمک کند.
برای بیماری‌های جزئی پوستی از جمله نیش حشرات، بریدگی، ضایعات و عفونت‌های جزئی کربن فعال می‌تواند به‌صورت موضعی اعمال شود.
کربن فعال هنگام استفاده به‌عنوان خمیر به جذب سم و عفونت کمک می‌کند. همچنین باعث کاهش تورم و کاهش درد خواهد شد. برای تهیه خمیر: به آرامی آب را به مقدار کمی از پودر زغال چوب فعال اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک قوام خوب ایجاد شود.
موهای خود را از سموم رها کنید
شامپو با کربن فعال می‌تواند با جذب روغن‌های موجود در موها برای سم‌زداییمفید واقع شود. سطح رطوبت طبیعی موهای شما را مختل نمی‌کند. شامپوی خود را می‌توانید با انواعی از کربن فعال و … می‌توانید ترکیب نموده و یک محلول قدرتمند تهیه کنید.
صابون زغال فعال راهی برای خلاصی از انواع لک و چین و چروک
یکی از محصولات کربن اکتیو ساخته شده صابون آن است که برای لایه برداری و لک های پوستی و درخشان نمودن پوست بسیار موثر است. این صابون با دارا بودن یون های فعال بسیار تاثیر زیادی در بهبود ضایعات پوستی و داشتن پوستی زیبا خواهد داشت.

جمع‌بندی فواید زغال فعال برای پوست
در این مقاله با فواید زغال فعال برای پوست و مو آشنا شدید. البته خواص این ماده برای پوست بسیار است و محصولات زیادی برای این منظور طراحی شده است. بهتر با توجه به پوست خود و البته نیازی که در پوست و موی خود حس می‌کنید این محصولات را تهیه نموده و البته انجام آزمون حساسیت را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *