خواص عسل برای زیبایی پوست

آیا تا به حال به خواص عسل برای زیبایی پوست اندیشیده‌اید؟ شاید تصور می‌کنید که عسل فقط جنبه تغذیه‌ای دارد و از استفاده‌های آن برای زیبایی پوست و مو بی‌خبرید. در این مقاله ما را دنبال کنید تا در مورد خواص عسل برای زیبایی پوست بیشتر بدانید.

فواید استفاده از خواص عسل برای زیبایی پوست صورت
عسل خام مملو از مؤلفه‌هایی است که برای پوست شما مفید است، به‌خصوص اگر پوست آکنه‌ای یا بیماری خود ایمنی پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس دارید. حتی رشد بیش‌ازحد کاندیدا با اعمال عسل بر روی پوست شما کنترل می‌شود.
عسل خام به تعادل باکتری‌های موجود در پوست شما کمک می‌کند و این باعث می‌شود ازعسل، محصولات بسیار خوبی برای آکنه تولید شود. عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که از سایر محصولات محبوب بسیار مؤثرتر است.
عسل فرایندهای بهبود سلول‌های پوست شما را تسریع می‌کند. اگر دچار لکه‌های پوستی یا شیوع اگزما هستید، عسل که خام است که می‌تواند بهبودی را سرعت بخشد و التهاب را کاهش دهد عسل مانوکا در ترمیم زخم‌ها به سرعت مؤثر است که اکنون توسط پزشکان در مراحل بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل خام همچنین یک لایه‌بردار طبیعی است، به این معنی که استفاده از آن روی صورت شما باعث خشک شدن پوست‌های خشک و زبر کننده می‌شود و سلول‌های جدید پوست را در زیر آن رشد می‌دهد.

موارد خواص عسل برای زیبایی پوست
از جمله خواص عسل برای زیبایی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
عسل برای آکنه صورت، پسوریازیس و اگزما
شرایط مزمن پوستی را می‌توان با خمیر، بدون لکه و یا با ماسک صورت که از عسل ساخته شده باشد در عرض چند دقیقه در آن باقی مانده است، درمان کرد. مهم‌ترین چیز در مورد استفاده از عسل برای درمان این شرایط، استفاده از عسل غیرمستقیم مانند عسل مانوکا است. این بسیار ضروری است که عسل هنوز خام باشد و حاوی انواع باکتری‌های مفید تا مؤثر واقع گردد. این کار سیستم ایمنی بدن شما را فعال کرده و به بهبودی التهاب و قرمزی و همچنین التهاب لک‌ها کمک می‌کند. یکی از راه‌های استفاده از عسل برای صورت شما مخلوط کردن آن با سایر مواد برای ایجاد یک درمان آرامش‌بخش برای صورت است. قبل از انجام این کار، حتماً یک آزمون حساسیت از عسل و سایر مواد دیگر را انجام دهید تا مطمئن شوید که واکنشی حساسیت نخواهید داشت.
مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب قدرتمند آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی است. سه قسمت عسل و یک قسمت آن را دارچین تازه یا دارچین خالص (دارچین “واقعی”) مخلوط کنید و با استفاده از مایکروویو، مخلوط را کمی گرم کنید. روی پوست خود بمالید و مخلوط را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بگذارید. با استفاده از آب گرم کاملاً بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید. در هر صورت با مشورت با یک پزشک و کارشناس هم در این رابطه می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

خواص عسل برای زیبایی پوست جهت درخشندگی و روشنایی
محققان ارتباط مستقیمی بین استفاده از عسل در چهره شما و روشن شدن لکه‌های تیره برقرار نکرده‌اند. اما از آنجا که عسل خاصیت لایه‌بردار دارد، استفاده از آن بر روی صورت شما می‌تواند سلول‌های مرده پوستی را که پوست شما را لکه‌دار می‌کند از بین ببرد. این می‌تواند پوست روشن‌تر را نشان دهد. بعد از شستن صورت با آب و صابون، عسل مانوکا یا انواع دیگری از عسل خام غیر تصفیه را به صورت خود بمالید. در صورت تمایل، عسل را با آب تصفیه شده رقیق کنید تا رقیق‌تر شود و راحت‌تر از بین برود. چند دقیقه قبل از خشک شدن، عسل را روی پوست خود بگذارید. برند سیندرلا با استفاده از دانش روز و برگرفته از تجربیات علم کهن شروع به ساخت صابون عسل سیندرلا کرده است که بسیار موثر در درمان خشکی پوست ، اگزما، روشن شدن پوست و موثر برای لک و جای جوش میباشد.خواص عسل برای زیبایی پوست در صابون سیندرلا نیز موجود است

عسل برای محو شدن زخم
عسل به روند بهبودی بدن کمک می‌کند که ممکن است به محو شدن جای زخم آکنه کمک کند. شما می‌توانید از عسل به عنوان یک درمان لکه بر روی زخم‌ها استفاده کنید، آن را هر روز یا هر زمان دیگر به عنوان خمیر در محل زخم خود استفاده کنید. همچنین ممکن است در صورت استفاده از ماسک صورت عسل به عنوان بخشی از روال زیبایی خود، همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، نتایج را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که آنچه در مورد توانایی‌های درمانی عسل می‌دانیم محدود است و هنوز در حال تحقیق است. یک مطالعه نشان داد که عسل ممکن است برای جای زخم ناشی از سوختگی و بریدگی عمیق مناسب نباشد.
خواص عسل برای زیبایی پوست در به تعویق انداختن پیری
عسل، به خصوص عسل خام مملو از ترکیبات مؤثری چون آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آب‌رسان است. عسل یک تغذیه کننده عالی برای پوست خصوصاً زمانی که بحث پیر شدن پوست مطرح می‌شود است. دلیل خواص ضد پیریعسل را به توانایی ان به مبارزه با رادیکال‌های آزاد نسبت می‌دهند.
عسل برای کاهش چین‌وچروک پوست
سن چیزی است که حتی اگر بخواهیم نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. با این حال، ما می‌توانیم از محصولاتی استفاده کنیم که علائم پیری را در بدن کاهش می‌دهد یا به تعویق بی اندازد. استفاده از عسل روی پوست شما ممکن است چین‌وچروک شما را کاملاً از بین نبرد اما ظاهر آن را کاهش می‌دهد. عسل حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها، از جمله پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که به پوست شما کمک می‌کند تا با آسیب به کلاژن مقابله کند و به نوبه خود علائم قابل‌رؤیت شما در پیری را کاهش می‌دهد.
استفاده از محصولاتی فرعی عسل
شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که محصولات فرعی عسل چیست‌اند؟ این محصولات که از عسل و موم زنبور عسل و مواد مشابه تهیه می‌گردند می‌تواند استفاده از عسل را به کارگیری خواص آن راحت‌تر کنند. یکی از محصولات صابون‌های بر پایه عسل است.
شاید اولین بار باشد که اسم صابون عسل به گوش شما می‌خورد ولی این محصول هم از جمله محصولات فرعی عسل است که می‌تواند برای استفاده از خواص عسل برای زیبایی پوست مورد استفاده قرار گیرد. صابون عسل که دارای خواصی چون نرم‌کنندگی، روشن‌کنندگی، رفع خشکی پوست، آب‌رسانی و… است می‌تواند برای استفاده موضعی و انتقال خواص عسل برای زیبایی پوست مؤثر واقع گردد. برای استفاده از صابون عسل بهتر است ان را روی پوست خود ماساژ داده و سپس با آب ولرم به آرامی شستشو دهید. نکته مهم در این رابطه این است که بهتر است تست حساسیت را روی پوست داخل بازوی خود انجام دهید تا در صورت جود حساسیت دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *