بهداشت مو و ناخن

بهداشت مو و ناخن را رعایت کنید تا زیبایی شما دو چندان شود
بهداشت مو و ناخن مسئله مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. یکی از ارکان زیبایی رعایت بهداشت مو و ناخن است. اغلب افراد به جای اینکه بهداشت مو و ناخن را رعایت کنند به دنبال استفاده از گران‌ترین مواد آرایشی رو بهداشتی هستند و این موضوع را نادیده می‌گیرند در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد بهداشت مو و ناخن بدانید.
اولویت با بهداشت است نه آرایش!
بله درست دیدید! اول باید بهداشت مو و ناخن را رعایت کنید بعد به دنبال آرایش آن باشید. حال این بهداشت می‌تواند از رعایت یک رژیم غذایی ساده شروع شود تا نظافت و در صورت لزوم مراجعه به پزشک به موقع را شامل گردد. در هر صورت اگر دچار مشکلات پوست و مو شدید ابتدا در سبک زندگی خود و رعایت بهداشت مو و ناخن خود تجدید نظر نمایید شاید مشکلات آن برطرف شود و دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی گران‌قیمت نباشد.

نوشیدن مایعات به خصوص آب قدم اول
قدم اول در حفظ بهداشت مو و ناخن آب‌رسانی کافی و منظم به آن‌ها است. پوستی که خشک است و مویی که به خاطر خشکی آسیب‌پذیر است مستعد انواع مختلفی از مشکلات هستند. برای مثال خشکی پوست و پوسته‌پوسته شدن آن و همچنین پوسته‌پوسته شدن کف سر ازجمله مواردی است که به خاطر کم آبی بدن اتفاق می‌افتند. نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب می‌تواند در این راستا ضروری باشد. خصوصاً اگر به دلیل فعالیت بدنی شدید مانند ورزش و یا قرار گرفتن در معرض هوای گرم ذخایر آبی بدن شما رو به کاهش گذاشته است.

طب سنتی جایگزین مواد شیمیایی امروز در بهداشت مو و ناخن
بیایید کمی با پوست و موی خود مهربان‌تر باشیم و بهداشت مو و ناخن را رعایت کنیم و به جای استفاده از انواع مواد شیمیایی و اقسام شوینده‌ها و پاک‌کننده‌هایی که چربی طبیعی پوست را تهدید می‌کنند کمی از مواد طبیعی و طب سنتی کمک بگیریم. برای مثال استفاده از محصولات فرعی عسل و انواع گل رز و همچنین سدر و بابونه و یا حنا و انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان و زیتون و… می‌تواند برای تقویت پوست و موی شما بسیار مفیدتر از یک شامپویی که صرفاً شوینده شیمیایی است کمک کننده باشد. البته بهتر است در این راستا با یک کارشناس طب سنتی مشورت کنید و قبل از آن از نوع پوست و موی خود مطلع شوید تا دچار حساسیت‌های بعدی نشوید.
روغن آرگان را دریابید
یکی از دلایل نازک شدن و ریزش موها این است که موها از کمبود انواع مواد مغذی مانند بیوتین و انواع ویتامین‌های محلول در چربی بی بهره می‌مانند. یکی از مواردی که می‌توانند کمبود این نوع مواد مغذی را جبران کنند استفاده از روغن‌های گیاهی به خصوص روغن آرگان می‌باشد. این روغن‌ها با داشتن انواع ویتامین‌های محلول در چربی وهمینطور انواعی از مواد معدنی و اسیدهای آمینه می‌توانند فولیکول مو را تقویت نموده و باعث کلفت شدن ساقه مو و البته کم شدن ریزش مو شوند. البته بهتر است که قبل از آن با یک کارشناس طب سنتی و یا یک پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید تا روغن متناسب با پوست و موی خود را تهیه کنید. پس در بهداشت مو و ناخن روغن آرگان بسیار موثر می باشد. روغن آرگان رنه بلنچ ایتالیا یک نمونه از مفیدترین انواع روغن آرگان میباشد .

نور آفتاب دشمن پوست و مو و ناخن
یکی از مواردی که لازم است در مورد پوست و موی خود رعایت کنید این است که به طور مداوم در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. نور آفتاب به خاطر داشتن اشعه uv پوست و موی شما را مستعد بروز انواع لک، جوش چین و چروک و سرطان پوست می‌کند. بهتر است که برای پوست و موی از پوشش مناسب استفاده کنید و یا اینکه بیرون رفتن خود را به ساعات پایانی روز موکول کنید تا اشعه آفتاب دراین زمان‌ها در کمترین حد خود باشد. پس قدم بعدی در بهداشت مو و ناخن کمتر رفتن جلوی آفتاب میباشد.

لاک خشک‌کن‌ها دشمن ناخن‌ها
اشعه uv موجود در لاک خشک‌کن‌های موجود در سالن‌های زیبایی بدون شک باعث تخریب صدف ناخن‌های شما می‌گردد. بهتر است به جای استفاده از لاک خشک کند اجازه بدهید که آن‌ها کار خود را انجام داده و به صورت طبیعی و به مرور زمان خشک شوند تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود.
سشوار و بابلیس و انواع حالت‌دهنده‌ها را کنار بگذارید
بهتر است تا حد امکان استفاده از انواع حالت‌دهنده‌ها مانند سشوار را به حداقل برسانید و یا جتی برای خشک کردن موی خود نیز با جای سشوار از حوله استفاده کنید. این کار باعث می‌شود آسیب‌های حرارتی به کوتیکول مو به حداقل خود برسد و از وز شدن موها جلوگیری شود. پس موارد بالا را در بهداشت مو و ناخن رعایت کنید.

رنگ‌های گیاهی را جایگزین رنگ‌های شیمیایی کنید
استفاده از رنگ‌های شیمیایی می‌تواند آسیب زیادی به رنگ‌دانه‌های مو وارد کند و تولید رنگ مو را در آن‌ها متوقف نماید بنابراین بهتر است به جای استفاده از انواع رنگ‌های شیمیایی با مشورت با یک پزشک طب سنتی به سمت استفاده از رنگ‌های گیاهی بروید این برای موهای شما بهتر است و آسیب وارده را به حداقل می‌رساند.
استفاده از مواد طبیعی به جای انواع مانیکور و پدیکور
به شما حق می‌دهیم اگر فکر کنید که استفاده از انواع مانیکو و پدیکور می‌تواند ناخن‌های شما را زیبا و درخشان کند. ولی بهتر است در نظر داشته باشید استفاده این وسایل را باید به حداقل برسانید چرا که به مرور باعث از بین رفتن صدف ناخن شما می‌گردد و آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به آن وارد خواهد نمود. به جای استفاده از این وسایل می‌توانید از انواع طبیعی مانند آب‌لیمو و روغن‌زیتون و یا شیر استفاده کنید. کافی مقدار کمی از این مواد را در ظرف گودی مانند یک کاسه کوچک ریخته و سپس ناخن‌های خود را هرشب قبل از خواب در آن قرار داده و ماساژ دهید. این کار برای تقویت ناخن‌های شما و براق شدن و البته استحکام آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

بهداشت مو و ناخن با رعایت نظافت آن‌ها
خیلی از افراد تصور می‌کنند که باید برای حفظ بهداشت مو و ناخن خود به دنبال صرف هزینه برای گران‌ترین مواد شیمیایی باشند ولی نمی‌دانند که بهداشت مو و ناخن در گرو نظافت به موقع و منظم آن‌ها است. استحمام به موقع و کوتاه نگه داشتن مو و ناخن‌ها می‌تواند تأثیر مستقیمی در بهداشت و سلامت آن‌ها داشته باشد.
جمع‌بندی بهداشت مو و ناخن
بهداشت مو و ناخن در گرو رعایت مواردی پیش پا افتاده است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. این موارد می‌تواند استفاده از انواع مواد گیاهی باشد تا استفاده حداقلی از مواد و وسایل حالت‌دهنده و مواد رنگی!

پس بهداشت مو و ناخم یادتون نره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *