بهداشت پوست و مو

بهداشت پوست و مو

بهداشت پوست و مو
بهداشت پوست و مو از آن دست مسائل مهمی است که لازم است توسط هر فردی رعایت گردد. بیشتر افراد از مشکلاتی همچون ریزش مو، پوست خشک، موخره و مشکلاتی از این دست گلایه می‌کنند و به دنبال گران‌ترین داروها و درمان‌ها برای رفع این مشکلات خود هستند ولی نمی‌دانند که بسیاری از این مشکلات ساده با رعایت بهداشت پوست و مو برطرف می‌شود. اگر شما هم به بهداشت پوست و موی خود اهمیت می‌دهید این مقاله را از دست ندهید.

بهداشت پوست و مو

چه چیزی برای مو خوب است
موادی وجود دارند که برای بهداشت پوست و مو وجودشان ضروری است. ازجمله این مواد می‌توان به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی اشاره نمود. ازجمله دیگر مواد در این راستا می‌توان به انواع آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی که باعث حفظ تولید کلاژن پوست و کراتینه مو هستند نام برد.
بهداشت پوست و مو در گرو دوری از مواد مضر
بله درست دیدید استفاده از مواد غذایی مضر می‌تواند بهداشت پوست و مو را به مخاطره بی اندازد. برای مثال انواع نوشیدنی‌های گازدار مانند انواع نوشابه‌ها که دارای انواع شیرین‌کننده‌ها هستند می‌توانند روی کلاژن سازی در پوست اثر گذاشته و باعث پیری زودرس پوست شوند. از دیگر مواد مضر می‌توان انواع غذاهای چرب و فراوری شده مانند غذاهای سریع است که با داشتن چربی زیاد روی سلامتی موها اثر نامطلوب دارند.
ویتامین‌های مفید برای بهداشت پوست و مو
ازجمله ویتامین‌های مفید برای بهداشت پوست و مو می‌توان به ویتامین‌های گروه ب اشاره نمود. این ویتامین‌ها که در انواع غلات یافت می‌شوند می‌توانند تأثیر خوبی در جوانی و سلامتی مو و پوست شما داشته باشند. مواد غذایی زیر می‌توانند منابع غنی این ویتامین باشند:
نان سبوس‌دار
غلات صبحانه
ماءالشعیر
و…
ازجمله ویتامین‌های دیگر در این زمینه می‌توان به ویتامین سی که به ویتامین جوانی نیز معروف است نام برد. این ویتامین روی کلاژن سازی در پوست تأثیر خوبی دارد و می‌تواند روند کلاژن سازی را تسریع کرده و البته پیری پوست را نیز به تعویق بی اندازد.
آهن را دریابید
آهن یکی از مواد معدنی مهمی است که در سلامتی و بهداشت پوست و مو نقش مهمی دارد. حضور آن به ویژه در زنان باعث سلامت موها می‌گردد. ازجمله مواد غذایی دارای آهن می‌توان به:
گوشت قرمز
کلم بروکلی
اسفناج
انواع حبوبات اشاره نمود
استفاده از مواد شیمیایی تا حد امکان ممنوع
البته این مورد کمی سخت هست چرا که امروزه حتی اگر نخواهیم هم در معرض مقدار زیادی سرب قرار داریم ولی استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند انواع رنگ موها و انواع مواد آرایشی می‌تواند بهداشت پوست و مو را به خطر بی اندازد. مواد شوینده پوست که امروزه اکثر آنها به وسیله مواد شیمیایی ساخته میشوند یکی از پر ضررترین مواد برای پوست و مو است. صابونهای ارگانیک سیندرلا یکی از بهترین محصولات موجود در بازار میباشد که توانسته جایگزین مواد شوینده مضرر شود و درمدت زمان کمی اثرات قابل توجهی روی پوست بگذارد. صابونهایی که با برند سیندرلا تولید میشوند ۹ نوع هستند که هرکدام برای یک نوع پوست استفاده میشوند. این محصولات کاملا دستساز و طبیعی هستند و بدون هرگونه مواد نگهدارنده و رنگ و اسانس و مواد شیمیایی مضر میباشند. صابون زردچوبه سیندرلا یکی از این ۹ نوع میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *