خواص گلیسیرین برای پوست


آیا گلیسیرین را می‌شناسید؟ آیا با خواص گلیسیرین برای پوست آشنایی دارید؟ در این مقاله مارا همراهی کنید تا با یکی از محصولات شگفت انگیز پوست و مو یعنی صابون گلیسیرین و خواص گلیسیرین برای پوست آشنا شوید.
گلیسیرین چیست
گلیسیرین (Glycerin) الکلی است سه عاملی که قابل حل در آب و اتانول می‌باشد. از گلیسیرین در صنایع دارویی و بهداشتی استفاده می‌شود. گلیسیرین در صنایع مختلفی ازجمله غذایی، بهداشتی و آرایشی و به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی به کار می‌رود. یکی از محصولات گلیسیرین در صنایع بهداشتی صابون گلیسیرین است. این صابون می‌تواند توسط افرادی که دارای پوست حساس هستند استفاده شود.
خواص گلیسیرین برای پوست
ظاهراً گلیسیرین در محصولات مراقبتی نقش مهمی دارد. بر اساس یک منبع تحقیق معتبر در سال ۲۰۰۸، گلیسیرین می‌تواند:
لایه بیرونی پوست را هیدراته کنید (stratum corneum)
عملکرد سد و ویژگی‌های مکانیکی پوست را بهبود بخشید
محافظت در برابر تحریک‌کننده‌های پوستی
فرایندهای بهبود زخم را تسریع کنید
آیا گلیسیرین می‌تواند پوست من را تحریک کند؟
البته استفاده از این ماده به صورت خالص باعث مشکلاتی در پوست به خاطر خشکی آن می‌گردد. چرا که این ماده آب را از نزدیک ترین جاهای پوست بیرون می‌کشد و در اختیار پوست می‌گذارد و این باعث خشکی و حساسیت پوست می‌گردد. به همین دلیل، ایده خوبی است که قبل از استفاده از آن بر روی صورت و پوست خود گلیسیرین خالص رقیق کنید. بسیاری از طرفداران مواد آرایشی طبیعی رقیق کردن گلیسیرین با گلاب را توصیه می‌کنند، زیرا گلاب باعث آب‌رسانی پوست و منافذ آن می‌شود. یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۱ نشان داد که گل رز اثرات آنتی‌اکسیدانی مثبتی بر روی پوست دارد. یک منبع مطالعات معتبر اخیر نشان داد که ترکیبی از گلیسیرین، اسید هیالورونیک و عصاره آسیاتا Centella باعث بهبود عملکرد سدیم پوستی تا ۲۴ ساعت پس از استفاده می‌شود.
انواع خواص گلیسیرین برای پوست
یکی از خواص گلیسیرین برای پوست، استفاده از آن به عنوان تقویت کننده بلوغ سلولی است. پوست شما سلول‌های بی‌شماری ریخته و سلول‌های جوان‌تری برای جایگزینی آن‌ها تولید می‌کند. لایه بالایی پوست شما حاوی سلول‌های بالغی است که لیپیدها تولید می‌کنند و مانع محافظتی روی پوست شما ایجاد می‌کنند. گلیسیرین به سلول‌های جوان کمک می‌کند تا بالغ شوند و قبل از ریختن آن‌ها به سطح بالا بروند (۴). اگر این روند قطع شود، پوست شما خسته و خشک به نظر می‌رسد.
بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
یکی از خواص گلیسیرین برای پوست بهبود خاصیت ارتجاعی آن است. قرار گرفتن در معرض بیش‌ازحد در معرض اشعه ماوراءبنفش می‌تواند باعث کاهش سطح کلاژن در پوست شود و منجر به آسیب قابل‌توجهی در پوست شود. یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که گلیسیرین به همراه سایر ترکیبات می‌توانند سطح ارتجاعی پوست را حفظ کرده و آن را جوان نگه‌دارند.
خواص ضد پیری
یکی از خواص گلیسیرین برای پوست اثرات ضد پیری آن است. گلیسیرین (گلیسرول) به دلیل داشتن خواص مرطوب کننده، یک ماده اصلی در محصولات ضد پیری است. کمبود رطوبت بر فعالیت پروتئاز در پوست شما تأثیر می‌گذارد و منجر به لایه‌برداری پوست و تسریع پیری پوست می‌شود. گلیسیرین رطوبت محیط را جذب می‌کند و رطوبت پوست شما را افزایش می‌دهد – و این روند پیری را کند می‌کند.
خواص صابون گلیسیرین و لیمو برای پوست
تا به اینجا خواص گلیسیرین برای پوست را برای شما گفتیم. شاید بپرسید که طریقه استفاده از خواص گلیسیرین برای پوست به چه صورت است و ما چگونه می‌توانیم از مزایای آن استفاده کنیم. البته همان‌طور که گفتیم نمی‌شود گلیسیرین را به صورت خالص روی پوست استفاده کنید ولی می‌توانید از ترکیب آن با لیمو استفاده نموده و جوانی و زیبایی را به پوست خودهدیه دهید.

چرا لیمو و گلیسیرین
ترکیب لیمو و گلیسیرین چند خاصیت را با هم می‌تواند به پوست شما وارد کند. لیمو که یکی از مرکبات است می‌تواند باعث ترمیم و حفظ کلاژن‌های پوستی شود و از طرفی هم گلیسیرین به صورت رقیق شده بهترین درمان برای پیری زود هنگام پوست است. صابون لیمو گلیسیرین می‌تواند ترکیبی عالی همراه با خواص بی‌نظیر لیمو و خواص جوانی بخش گلیسیرین را همراه با بسیاری مزایای دیگر به پوست شما هدیه دهد.
نکته: بهتر است برای آزمون مقدار کمی از آن ماده را روی پوست خود استفاده کنید تا در صورت بروز حساسیت از مصرف آن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *