خواص قهوه برای مو


خواص قهوه برای مو و دانستن آن برای تمامی افرادی که به دنبال موهای سالم و زیبا هستند ضروری است. خواص قهوه برای موبر می‌گردد به وجود ماده شیمیایی به نام کافئین که همین ماده دارای خواص زیادی برای مو و حتی پوست است. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص قهوه برای مو بیشتر آشنا شوید.

کافئین چیست
البته ما در این مقاله نمی‌خواهیم به شما آموزش شیمی بدهیم ولی برای دانستن خواص قهوه برای مو بد نیست نیم‌نگاهی به ساختار شیمیایی آن داشته باشیم. کافئین (Caffeine) یک آلکالوئید از خانواده متیل هگزان می‌باشد که در گیاهانی مانند قهوه، کولا، کاکائو و چای یافت می‌گردد. کافئین دارای خواصی چون شادی بخشی و جلوگیری از خواب آلودگی دارد. خواص این ماده شیمیایی و به وجود دو ترکیب به نام‌های تئوبرومین و تئوفیلین بستگی دارد.
شکل این ماده شیمیایی به صورت جامد و پودری شکل است. انواع نوشیدنی‌هایی که ما مصرف می‌کنیم ازجمله چای، انواع قهوه، شکلات و نوشابه‌های کولا متشکل از این ماده شیمیایی محرک هستند.
فواید کافئین
کافئین البته به عنوان یک ماده اعتیادآور شناخته می‌شود و در شما مخدرها طبقه‌بندی می‌گردد ولی اگر در دوز مناسب مصرف شود می‌تواند دارای خواص سلامتی بخش هم باشد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خصوصاً برای پوست و مو اشاره می‌کنیم:
مفید برای کبد
شاید بگویید که این مقاله برای خواص قهوه برای مو است ولی باید بگوییم که وقتی کبد شما سالم نباشد هرچقدر هم که به پوست و موی خود از بیرون برسید بی‌نتیجه است پس اولین قدم برای داشتن موی زیبا و پوستی سالم و زیبا داشتن کبد سالم است.
کافئین زمانی که به شکل کافئین انما مصرف شود می‌تواند کبد شما را سم زدایی نموده و روده بزرگ را تمیز کند. نتایج یک مطالعه ثابت کرده است که کافئین ممکن است در بیماری کبد چرب غیرالکلی تأثیر داشته باشد و درصد ابتلا به آن را کاهش دهد.

کافئین و جنگ با رادیکال‌های آزاد
رادیکال‌های آزاد مسئول ایجاد پیری زودرس پوست هستند. این امر باعث ایجاد چین‌وچروک ، خطوط ریز و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی می‌شود. بله ، ترس از سه نشانه پیری!
اما کافئین می‌تواند کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کافئین می‌توانند به این رادیکال‌های آزاد حمله کرده و آن‌ها را از بین ببرند. این باعث بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود. به همین دلیل ، کافئین به طور گسترده در کرم‌های ضد پیری روز و شب در رابطه با رتینول استفاده می‌شود.
کافئین و تسکین التهاب
یکی از خواص قهوه برای مو و پوست کاهش التهاب است. کافئین دارای خواص ضدالتهابی است که در کاهش التهاب و قرمزی پوست شما مفید است. استفاده از کافئین در محصولات مراقبت از پوست می‌تواند التهاب و قرمزی را کاهش داده و از آن جلوگیری کرده و زیبایی و حتی رنگ پوست را به شما برگرداند.
درمان دایره‌های سیاه زیر چشم
از دیگر خواص قهوه برای مو و پوست درمان دایره‌های سیاه زیر چشم است. گودی‌های سیاه دور چشم می‌تواند در اثر عوامل مختلفی مانند کم آبی ، حساسیت ، کمبود خواب یا ژنتیک ایجاد شود. حتی اگر کافئین نتواند دایره‌های تاریک ارثی را درمان کند ، خواص ضد التهابی آن باعث کاهش پف و التهاب مرتبط با حلقه‌های سیاه می‌شود. کافئین همچنین باعث کاهش تجمع خون در زیر چشمان شما می‌شود که به سایه‌های تاریک کمک می‌کند.

لازم نیست در جستجوی کافئین به جاهایی بروید. کیسه‌های چای استفاده شده نیز این کار را انجام می‌دهند. برگ‌های چای حاوی کافئین هستند. بنابراین می‌توانید کیسه‌های چای مرطوب را به مدت ۵ دقیقه زیر چشمان خود قرار دهید تا بدون هزینه زیاد دایره‌های تیره و پف را کاهش دهید.
درمان ریزش مو
شاید یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین خواص قهوه برای مو برمی‌گردد به خواص در آن در جلوگیری از ریزش مو! مردان اغلب به دلیل تأثیر هورمون مردانه دی هیدروتستوسترون (DHT) که بر روی فولیکول‌های مو حساس است ، ریزش مو را تجربه می‌کنند. درنتیجه ، این فولیکول‌ها کوچک‌تر شده و درنهایت از بین می‌روند و باعث طاسی می‌شوند. این روند که به عنوان کوچک‌سازی فولیکول‌های مو شناخته می‌شود ، بر مراحل رشد مو تأثیر منفی می‌گذارد.
کافئین وقتی به صورت موضعی اعمال می‌شود ، به ریشه‌های مو نفوذ کرده و آن‌ها را تحریک می‌کند. علاوه بر جلوگیری از طاسی مرد و ریزش مو ، باعث تحریک ریشه‌های مو در پوست سر و همچنین رشد قوی‌تر مو می‌شود.
برای اینکه کافئین مؤثر باشد ، اجازه دهید شامپوی حاوی کافئین به مدت دو دقیقه روی پوست سر شما بماند تا بتواند به ریشه‌های مو نفوذ کند.
تحریک رشد مو
تحریک رشد مو از دیگر خواص قهوه برای مو محسوب می‌گردد. کافئین یک محرک برای فولیکول‌های مو محسوب می‌شود. تحقیقات ژورنال بین‌المللی پوست نشان داد که درمان موضعی با کافئین باعث افزایش متوسط رشد فولیکول‌های مو در حدود ۴۶٪ می‌شود. همچنین چرخه عمر خود را ۳۳٪ افزایش داده است. این امر به این دلیل است که کافئین می‌تواند اثر DHT را که باعث آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود ، مسدود کند.
مو را قابل مدیریت می‌کند
علاوه بر تقویت ساقه مو ، محصولات کافئین درخشش طبیعی به موهای شما می‌بخشد و آن‌ها را کنترل می‌کند.
کاهش سلولیت
اندر فواید کافئین و خواص قهوه برای مو و پوست می‌تواند کاهش سلولیت را نام برد. تحقیقات در دانشگاه سائوپائولو ثابت کرده است که استفاده از کرم پوست حاوی کافئین اندازه سلول‌های چربی سلولیت را ۱۷ درصد کاهش می‌دهد. تعدادی کرم ضد سلولیت وجود دارد که می‌تواند ظاهر سلولیت را کاهش دهد. روش دیگر استفاده از کافئین اضافه کردن قهوه زمینی یا فوری به اسکراب منظم بدن در خانه است.
استحکام پوست در گرو مصرف کافئین
یکی دیگر از مزایای افزودنی کافئین این است که استفاده موضعی آن می‌تواند خطوط ریز را محکم و پوست پفی را صاف کند. کافئین مورداستفاده در کرم‌ها توسط پوست شما جذب می‌شوند تا ظاهر آن را محکم و محکم کنند. همچنین از رشد سلول‌های سرطانی پوست جلوگیری می‌کند. محصولات زیبایی اغلب کافئین را شامل می‌شوند زیرا می‌تواند ظاهری بی عیب و نقص را به شما هدیه دهد.
آسیب UV را ترمیم می‌کند
مطالعات نشان داده‌اند که کافئین همچنین ممکن است آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش را ترمیم کند. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی‌تر از پلی فنول های موجود در چای سبز محسوب می‌شود. درواقع ، این یکی از بهترین و قوی‌ترین آنتی اکسیدان ها برای مقابله با آسیب UV است.
صابون قهوه سیندرلا محصولی مفید برای بهره‌گیری از خواص کافئین
صابون قهوه با دارا بودن سطحی مجاز و استاندار و مجاز از قهوه طبیعی می‌تواند برای استفاده پوست و مو بسیار مفید باشد و خواص زیادی را همان‌طور که در بالا گفته شد داشته باشد.
دیگر فواید کافئین برای بدن
کاهش سردرد و میگرن
ممکن است روز را به شدت کار کرده باشید و یا روز سخت و پر استرسی داشته باشید و سردرد شدیدی گرفته باشید. یک فنجان قهوه قوی سیاه ممکن است به ضرب و شتم آن درد بی رحمانه کمک کند! اثرات محافظت عصبی قوی کافئین برای افزایش اثربخشی جذب دستگاه گوارش از مسکن‌ها مفید است. از این رو ، برای بیمارانی که داروهای میگرنی و سردرد دارند مفید است.
خواص ضد سرطان
کافئین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. چندین مطالعه منتشر شده در مورد تأثیر کافئین بر سلول‌های سرطانی متمرکزشده است. و در اینجا ما نمی‌خواهیم در مورد یک یا دو فنجان روزانه صحبت کنیم. تمام این مطالعات روزانه بر چهار فنجان کافئین به منظور کاهش خطر سرطان تمرکز می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که داشتن حداقل ۵ فنجان نوشیدنی کافئین دار می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را ۳۹٪ ، سرطان مغز ۴۰٪ ، سرطان روده بزرگ ۴۲٪ ، سرطان سینه ۴۹٪ و سرطان آندومتر را ۱۹٪ کاهش دهد.
عملکرد عضلانی و استقامت را بهبود می‌بخشد
تحقیقات ثابت کرده است که مصرف ۱۴۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از ورزش می‌تواند سرعت و استقامت را بهبود بخشد. چه راهی برای آسان‌تر کردن تمرین شما!
کافئین با تحریک سیستم عصبی ، ضربان قلب و تنفس شما را کمی افزایش می‌دهد. این کار بدن شما را برای عملکرد اوج آماده می‌کند. همچنین انقباض عضلات را مسدود می‌کند که گیرنده‌های آدنوزین متصل به فیبرهای عضلانی را مسدود کند. این فعالیت الکتریکی را آغاز می‌کند که باعث انفجار کلسیم بیشتر می‌شود.
علاوه بر این ، کافئین ، هنگامی که با کربوهیدرات مخلوط شود ، می‌تواند غلظت گلیکوژن عضلانی را سریع‌تر از بعد از ورزش دوباره پر کند. ازاین‌رو ، کافئین اغلب در نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای افزایش استقامت استفاده می‌شود.
حافظه را بهبود می‌بخشد
کافئین سطح یک انتقال‌دهنده عصبی به نام استیل کولین را افزایش می‌دهد. این با توجه ، تمرکز ، یادگیری و حافظه همراه است. از این رو ، تأثیر مثبتی بر حافظه و عملکرد شناختی دارد. در کل ، کافئین برای سلامتی مغز ما عالی است!
جمع بندی خواص قهوه برای مو
خواص قهوه برای مو به دلیل وجود کافئین بسیار زیاد است که در این مقاله به اندکی از آن‌ها اشاره شد. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر کافئین بیشتر از دوز توصیه شده روزانه مصرف شود خطر اعتیاد و وابستگی به این ماده محرک را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *