خواص اسطوخودوس برای پوست


آیا با خواص اسطوخودوس برای پوست صورت آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که با گیاه لوندر یا همان اسطوخودوس می‌توانید زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد خواص اسطوخودوس برای پوست صورت بیشتر بدانید.

اسطوخودوس چیست
لاوندر (lavender) گیاهی از تیره نعناسانان است. این گیاه که دارای اسانس روغنی است در طب سنتی استفاده بسیار داشته و برای پوست و مو می‌تواند بسیار مفید باشد. درواقع تمامی خواص مربوط به این گیاه در ماده مؤثره آن (روغن آن) است. در ادامه به برخی از خواص اسطوخودوس برای پوست صورت اشاراتی خواهیم نمود.
اسطوخدوس برای آکنه
یکی از خواص روغن اسطوخدوس برای پوست صورت خاصیت آن در از بین بردن آکنه است. روغن این گیاه دارای خاصیت میکروب‌کشی است. ازآنجایی‌که عامل آکنه باکتری به نام آکنس است این روغن می‌تواند نقش مهمی در نابودی آکنه داشته باشد. همچنین از دیگر خواص اسطوخودوس برای پوست صورت این است که منافذ را مسدود کرده و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. برای استفاده از روغن این گیاه برای درمان آکنه لازم است تا روغن آن را در یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، زیتون و… رقیق کنید سپس بر روی پوست خود استفاده نمایید.
یکی دیگر از استفاده‌های روغن لوندر در ترکیب با روغن آرگان است. به این طریق که یک قطره روغن آرگان را با یک قطره روغن اسطوخدوس مخلوط نموده و روی دو بار آن را در محل جوش‌ها قرار دهید.
خواص اسطوخودوس برای پوست و اگزما
از دیگر خواص اسطوخودوس برای پوست صورت و یا دیگر نواحی بدن درمان اگزما است.
یکی از مشکلات پوستی اگزما است. این بیماری مختص نقطه‌ای خاص نیست و در هرجایی از بدن شما می‌توان بروز کند. در این بیماری پوست شما دچار خشکی، خارش و پوسته‌پوسته شدن می‌شود. این بیماری می‌تواند خفیف و جزئی و یا مزمن و حاد باشد. ازآنجاکه اسطوخودوس دارای خاصیت ضد قارچی است و التهاب را کاهش می‌دهد، می‌تواند به درمان اگزما کمک کند.
از روغن اسطوخودوس نیز می‌توان برای درمان پسوریازیس استفاده کرد. روغن اسطوخودوس به پاک‌سازی پوست شما کمک می‌کند و قرمزی و سوزش را کاهش و تسکین می‌دهد. برای استفاده از این روغن ضروری برای اگزما، دو قطره را با مقدار مساوی روغن درخت چای، به همراه دو قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.

خواص اسطوخودوس برای پوست و روشنی پوست
از دیگر خواص اسطوخودوس برای پوست صورت روشن نمودن آن است. اگر به دنبال پوستی شفاف و بدون لک هستید اسطوخدوس و محصولات آن را با مشورت پزشک خود امتحان کنید. روغن اسطوخودوس می‌تواند به روشن شدن پوست کمک کند زیرا باعث کاهش التهاب می‌شود. این می‌تواند تغییر رنگ ازجمله لکه‌های تیره را کاهش دهد. روغن اسطوخودوس به کاهش لکه‌های پوستی و قرمزی کمک می‌کند. اگر بیش‌ازحد فشارخون را روی پوست خود دارید، روغن اسطوخودوس ممکن است بتواند به شما کمک کند.
اسطوخودوس دشمن چین و چروک صورت
یکی از خواص اسطوخودوس برای پوست صورت که احتمالاً طرفدار زیادی به خصوص در میان زنان دارد محافظت در برابر رادیکال‌ها آزاد است. رادیکال‌های آزاد تا حدودی مسئول خطوط و چین‌وچروک‌های روی صورت هستند. روغن اسطوخودوس سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به شما در محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای چین‌وچروک، از چند قطره روغن اصلی به همراه روغن نارگیل استفاده کنید. این مخلوط را می‌توان به‌عنوان یک مرطوب کننده یک یا دو بار در روز استفاده کرد.
خواص اسطوخودوس برای پوست و مبارزه با التهاب
در این پاراگراف با دیگر خواص اسطوخودوس برای پوست صورت آشنا می‌شوید. مبارزه با التهاب! یکی از فواید این گیاه درمان التهابات دردناک است. این گیاه دارای اثرات مسکن است که باعث بی حسی و کم شدن آزار و مربوط به التهاب می‌گردد. اثرات تسکین التهابات پوستی در این ماده مؤثره به ترکیب بتاکاروفیلن موجود در روغن آن نسبت داده می‌شود.
اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید استفاده از اسپری این گیاه می‌تواند یک راه مفید برای تسکین قرمزی و خارش پوستی باشد.
خواص اسطوخودوس برای پوست و ترمیم زخم‌ها
اگر به دلایلی چون بریدگی، جای بخیه، سوختگی جای زخم‌ها روی پوست شما مشهود است روغن اسطوخدوس می‌تواند به کمک شما بیاید و همچنین می‌توان به تسریع روند بهبودی کمک کند.
برای استفاده از در محل زخم می‌توانید چند قطره از روغن این گیاه را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل ترکیب نموده و با یک وسیله مانند سوآپ به محل زخم بمالید.
دفع حشرات
شاید شما هم وقتی صبح هنگام از خواب بیدار می‌شوید با انبوهی از جای گزیدگی پشه رو به ه رو می‌شوید. می‌توانید با استفاده از روغن گیاه لوندر هم حشرات را از پوست خود دور کنید و هم اینکه جای نیش آن‌ها را بهبود دهید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی از حشرات مخصوصاً در مناطق گرمسیر می‌توانند با نیش خود بیماری‌هایی را به انسان منتقل کنند و از آنجایی که در قبل‌تر گفتیم روغن اسطوخودوس خاصیت ضد میکروبی دارد اندکی می‌تواند نگرانی از انتقال بیماری توسط نیش حشرات را کاهش دهد.
نحوه استفاده از روغن گیاه اسطوخودوس
البته روش‌های مختلفی برای استفاده وجود دارد ولی یکی از آن‌ها این است که این روغن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل و روغن‌زیتون ترکیب نموده و سپس در محل موردنظر برای نتیجه‌گیری بهتر ماساژ دهید.

استفاده از صابون لوندر یک راه عالی
البته محصولات زیادی وجود دارند که می‌توانند خواص این روغن و ماده مؤثره آن را به پوست شما منتقل کنند. ولی بهتر است در تهیه آن‌ها دقت کنید و حتماً محصولات گیاهی را تهیه کنید نه محصولات شیمیایی را! صابون‌های گیاهی یکی از این محصولات است که با بهره‌گیری از بهترین مواد اقدام به تهیه صابون لوندر گیاهی می‌کنند تا زیبایی و سلامتی را به پوست شما منتقل کنند.
جمع‌بندی خواص اسطوخودوس برای پوست صورت
البته خواص اسطوخدوس برای پوست صورت فقط محدود به همین استفاده نمی‌شود بلکه می‌توان از آن استفاده‌های دیگری چون استفاده به‌عنوان یک آرام‌بخش طبیعی و استفاده به‌عنوان کمک هضم غذا استفاده نمود. اگر برای اولین بار است که از این گیاه و یا فراورده‌های آنچه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا یک آزمون حساسیت را انجام دهید و پس از گذشت مدت زمانی از مصرف آن در صورت عدم وجود حساسیت نسبت به مصرف آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *