پسوریازیس (صدفک) چیست و راه درمان آن چیست؟


پسوریازیس یک کلمه ی فرانسوی هستش، که نامهای دیگری همچون صدفک یاداءالصدف نیز نامیده میشود. بیماری پوستی مزمن خودایمنی هست و این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رش د سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. این بیماری به هیچ وجه واگیر دار نیست و در اثر تماس با فرد بیمار انتقال داده نمیشود.

پسوریازیس انواع مختلفی دارد که پنج نوع اصلی آن شامل: پلاکی، خالدار، معکوس،پوسچولار و اریترودرمیک می‌باشد.مهمترین آن که کاملا شایع هست پسوریازیس پلاک‌مانند است که با ناحیه‌هایی قرمزرنگ با پوششی نقره‌ای و سفید از سلول‌های مردهٔ پوست مشخص می‌شود. پسوریازیس در هر نقطه‌ای از بدن مانند پوست سر و پوست صورت و پوست بدن و حتی کف دست و پا مشاهده می شود و با سایربیماریهای جسمی جدی همچون  دیابت، بیماری‌های قلبی و بیماریهای افسردگی در ارتباط است.

این بیماری درمان قطعی ندارد، اما داروهای بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها، پسوریازیس کنترل می‌شود.انواع روش‌های کنترل پسوریازیس عبارتند از: درمان‌های موضعی، نور درمانی، داروهای سیستمیک، بیولوژیک و طب مکمل و جایگزین. این بیماری اگر چه آزار دهنده است ولی در صورت درمان مناسب و رعایت دستورهای پزشکی، می‌توان با آن کنار آمد و بیماری را کنترل کرد.

یکی از درمانهای موثر موضعی که پاسخگویی بسیار عالی دارد صابونهای گیاهی سیندرلا هستند که در مدت زمان کمی باعث حذف ضایعات شده و کاملا پوست را صاف و پسوریازیس را حذف میکند.

انواع زیادی از صابونهای سیندرلا همچون صابون زردچوبه سیندرلا یا صابون اسطوخودوس سیندرلا و صابون عسل سیندرلا در درمان کامل این بیماری موثر بوده و به تسریع روند درمان کمک می کنند.

پسوریازیس نوعی بیماری است که به دلیل عفونت ایجاد می‌شود، و دارای علائمی هم‌چون درد، زوائد فلس مانند نقره‌ای و ضخیم، و تکه‌های قرمز رنگ و خارش‌دار بر سطح پوست است. با توجه به این علائم، ماده‌ی کورکومین موجود در پودر زردچوبه دارای خاصیت ضد باکتری است که می‌تواند به تسکین آن‌ها کمک کند. به علاوه، کورکومین می‌تواند به التیام پوست آسیب دیده، پیشگیری از عفونت، و التیام سریع زخم‌ها نیز کمک کند. ما با تولید صابون زردچوبه سیندرلا میخواهیم گامی موثر در درمان این بیماری پوستی برداشته و در آینده سعی خواهیم کرد با آزمایشهای بیشتر سعی در حل این مشکل به صورت صددرصدی کرده تا کسانی که از این بیماری رنج میبرند بتوانند به راحتی با آن مقابله و این مشکل برایشان حل شود.

بیس کلیه صابونهای سیندرلا روغن نارگیل و زیتون میباشد پس در نتیجه ، همه ی صابونها بسته به نوع پوست میتوانند در درمان پسوریازیس موثر باشند چون: از آن‌جا که روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی فراوانی است،‌ و به خصوص حاوی مقادیر زیادی آنزیم و مواد مغذی بسیار مفید و بی خطر برای پوست است، بسیاری از آدم‌ها از این روغن به عنوان راه درمانی خانگی ساده برای معالجه‌ی پسوریازیس استفاده می‌کنند. بعد از یک دوره‌ از کاربرد روغن نارگیل، با تعجب مشاهده خواهید کرد، این روغن نه تنها به مهار گسترش پسوریازیس کمک کرده، بلکه هم‌چنین علائم آن را نیز بهبود بخشیده است ، پس به خاطر روغن نارگیل موجود در صابونهای سیندرلا کل صابونها موثر در درمان پسوریازیس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *