ماسک آووکادو جهت تقویت و آبرسانی مو

انواع ماسک آووکادو جهت تقویت و آبرسانی مو که توضیح آن را در این مقاله اورده ایم.

ماسک آووکادو یکی از انواع ماسک ها جهت مراقبت و نگهداری از مو و تقویت و آبرسانی مو می باشد که دارای خواص و فواید بیشمار است.

استفاده از ماسک های آووکادو هر چند روز یکبار میتواند عمل آبرسانی و مرطوب کردن پوست را به خوبی انجام داده و همچنین با استفاده از خواص بسیار زیاد خود زیبایی و لطافت را به موهای شما برگرداند و باعث درخشندگی بیشتر موها شود.

انواع مختلفی از ماسکهای آووکادو وجود دارد که می‌توان با توجه به جنس مو و شرایط موهای خود از آنها استفاده کرده و سلامت موهای خود را حفظ کنید.

ماسک آووکادو

فواید استفاده از ماسک آووکادو

همانطور که میدانید آووکادو حاوی مواد مغذی بسیار و خواص بیشمار است و میتواند فواید بسیاری برای موهای داشته باشد.

خواص بیشمار است و میتواند فواید بسیاری برای موهای شما داشته باشد.

زیرا این میوه دارای ترکیبات بسیار مفید بوده و می‌تواند تقویت و آبرسانی مو را به خوبی انجام دهد. میوه آووکادو حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع و مفید بوده که می‌تواند باعث رفع خشکی مو و همچنین حالت دهیدراته آن شود. علاوه بر این انواع ویتامین A ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K بوده و مقادیر بسیار زیادی از پلی فنل و فلاونوئیدها، پتاسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین در آن وجود دارد.

آووکادو دارای بافتی بسیار نرم، کره ای وطبع سرد است و جهت برطرف کردن خشکی، شوره وموخوره بسیار مناسب میباشد.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه باعث تقویت پوست سر شده و مواد موجود در آن باعث تقویت فولیکول های مو و در نهایت نرمی لطافت و براق شدن موها می شود.

همچنین از ایجاد حالت شکنندگی و آسیب پذیری آن جلوگیری می کند.

بیوتین موجود در ماسک آووکادو نیز باعث رشد بیشتر مو و همچنین افزایش سلامت آن می گردد.

تهیه انواع ماسک آووکادو برای تقویت و آبرسانی مو

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از ماسک آووکادو را می توان با افزودن مواد مختلف به میوه آووکادو تهیه کرد. شما می توانید به سادگی و تنها با صرف هزینه کم انواع ماسکهای آووکادو در خانه تهیه کرده و از آن جهت تقویت و آبرسانی مو استفاده کنید.

تهیه ماسک آووکادو با روغن نارگیل:

استفاده از روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده و خشک بسیار مناسب بوده و ترکیب آن در ماسک آووکادو میتواند باعث جلوگیری از شکستگی مو و همچنین رفع حالت خشکی گردد.

زیرا روغن نارگیل میتواند به سرعت جذب موها شده و به خوبی از فولیکولها در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

برای تهیه این ماسک نیز تنها کافیست تا یک عدد آووکادو له شده را با ۲ الی ۳ قاشق روغن نارگیل ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا ماست که مورد نظر تهیه شود برای استفاده از این ماست نیز می‌توانید ماسک را به راحتی در کف سر پخش کرده و ریشه موها را به آن آغشته کنید.

تهیه ماسک آووکادو با روغن زیتون:

روغن زیتون یکی از روغن های مفید است که می توان برای نرم کردن و افزایش لطافت مو از آن استفاده کرد.

ترکیب این روغن با ماسک آووکادو می‌تواند باعث تقویت مو گردد.

همچنین اضافه کردن مقدار کمی لیموی به ترکیب میتواند باعث ازبین رفتن خشکی مو شده و از شوره جلوگیری کند.

همچنین اضافه کردن مقدار کمی لیموی تازه به این ترکیب میتواند باعث از بین رفتن خشکی موی سر شده و از بروز شوره جلوگیری کند. به همین منظور تنها کافیست تا یک عدد آووکادو له شده را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و یک قاشق آبلیمو نیز به آن بیفزایید. سپس این مواد را به خوبی ترکیب کرده تا ماسک مورد نظر تهیه شود. جهت مصرف این ماست نیز می توانید آن را بر روی ریشه های مو ماساژ دهید.

تهیه ماسک آووکادو و تخم‌مرغ:

استفاده از تخم مرغ در تهیه ماسک میتواند باعث محافظت موها شده و از موخوره و شکستن مو جلوگیری کند.

زیرا تخم مرغ دارای مقادیر زیادی پروتئین بوده و جهت تقویت ریشه و لطافت مو بسیار مناسب است.

برای این کار تنها کافی است یک عدد آووکادو را با یک عدد تخم مرغ ترکیب کرده و همچنین می توانید یک قاشق روغن زیتون نیز به آن بیفزایید. در انتها نیز تمامی مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و سپس بر روی موها ماساژ دهید.

تهیه ماسک آووکادو همراه با آلوئه ورا:

آلوئه ورا گیاهی بسیار مفید و پرخاصیت است که می تواند باعث از بین رفتن التهابات پوست سر شود.

بنابراین ترکیب آن با آووکادو مواد مورد نیاز جهت تقویت فولیکول های مو را تامین میکند.

تهیه ماسک آووکادو با آلوئه ورا می تواند به خوبی موهای شما را نرم و لطیف نماید.

برای تهیه این ماسک تنها کافیست تا یک عدد آووکادو را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیز به آن بیفزایید تا خواص بیشتری به این ماسک افزوده شود. سپس ماسک تهیه شده را بر روی ریشه و کف سر ماساژ دهید.

تهیه ماسک آلوورا و موز:

استفاده از موز در تهیه ماسک آلوورا باعث لطافت و درخشندگی بیشتر موها شده و زیبایی را به موهای شما باز می گرداند. زیرا موز دارای ویتامین های بسیار بوده که برای تقویت و آبرسانی مو بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک تنها کافیست تا یک عدد آووکادو را با یک عدد موز به خوبی ترکیب کرده و سپس بر روی ریشه مو کف سر ماساژ دهید.

تهیه ماسک آووکادو با ماست و عسل:

همان طور که می دانید از عسل باعث مرطوب شدن و آبرسانی موها میشود.

همچنین استفاده از آن میتواند به خوبی رطوبت مورد نیاز را تامین کند و باعث آبرسانی بهتر به فولیکولها شود.

استفاده از ماست در این ترکیب نیز می‌تواند باعث کاهش شوره سر و یا جلوگیری از آن شود. افزودن مقداری روغن زیتون به این ترکیب نیز نرمی و لطافت مو ها را افزایش میدهد. جهت تهیه این ماسک می توانید یک عدد آووکادو را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون ترکیب کرده و سپس ماسک تهیه شده را به بر روی ریشه مو ماساژ دهید.

نکات مهم در استفاده از ماسک آووکادو:

جهت افزایش اثرات ماسک آووکادو و ایجاد نتایج بهتر ، بهتر است ماسک را بر روی موهای خشک ماساژ دهید.

این کار باعث می شود تا چربی موجود در این ماسک به ریشه و سلول های مو نفوذ کند.

زیرا وجود رطوبت بر روی مو باعث جلوگیری از ورود چربی های مفید به مو و ریشه مو میشود.

برای استفاده از این ماسک تنها کافیست تا آن را بر روی ریشه و کف سر ماساژ داده و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی سر باقی بماند. سپس موها را با استفاده از آب ولرم و شامپوی نرم کننده بشویید.

عوارض جانبی ماسک آووکادو

استفاده از ماسک آووکادو کاملاً بدون خطر و عوارض جانبی بوده و می توان به راحتی و با اطمینان کامل از آن استفاده کرد و از خواص آن بهره مند شد. البته دقت داشته باشید که در صورت وجود حساسیت به آووکادو بهتر است از ماست که آن نیز استفاده نکنید زیرا باعث خارش و التهاب پوست سر میشود.

سخن پایانی

همانطور که میدانید انواع مختلفی ماسک در بازار موجود است که میتواند به نوعی باعث محافظت و تقویت مو گردد.

با استفاده از ماسک های طبیعی به دلیل وجود مواد معدنی بسیار زیاد و خواص مفید آن ها و همچنین تهیه آسان و هزینه کم، می‌تواند بهترین راه برای تقویت و بهبود سلامت مو باشد. به همین جهت استفاده از ماسک آلوورا جهت تقویت و آبرسانی مو و همچنین جلوگیری از خشکی موخوره و شوره سر، بسیار مفید بوده و میتواند باعث سلامت موهای شما گردد. توجه داشته باشید که استفاده از مواد طبیعی دیگر مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، ماست، آلوئه ورا، موز و تخم مرغ و … در ماسک آووکادو، می‌توانند باعث افزایش لطافت و درخشندگی موها شده و خواص بیشتری را نیز به این ماسک اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *