روغن آرگان معجزه ای برای پوست و مو

روغن آرگان

همه افراد چه خانم باشند چه آقا دوست دارند پوستی زیبا داشته باشند. و این امر باعث می شود اکثر افراد اعتماد به نفس بالاتری داشته باشند در این مطلب قصد داریم شما را با محصولی آشنا کنیم که به تنهایی می تواند برای پوست شما و موی سر شما تغییرات شگفت انگیزی ایجاد کند، شاید باور این مطلب کمی برای شما سخت باشد اما باید به شما بگویم که از خواص روغن آرگان که یکی از گرانترین روغن های جهان و به طلای مایع معروف است بی خبر هستید پس با ما همراه باشید تا شما را با این طلای مایع آشنا کنیم.

آشنایی با روغن آرگان

 روغن آرگان میوه درختی به نام آرگان است. درخت بومی کشور مراکش که ۸ متر ارتفاع و عمری طولانی دارد که این درخت بعد از ۳۰ سال به بار می نشیند و شروع به میوه دادن می کند. روغن آرگان از مغزی که بین این میوه وجود دارد به دست می آید.

میوه درخت آرگان
میوه درخت آرگان

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان دارد. این روغن برای انواع مختلف مو و پوست مفید است.

چرا روغن آرگان؟

اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید مایعاتی هستند که داخل روغن آرگان وجود دارند برای همین این روغن باعث شده که تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداتشی به وفور در تولید محصولات خود استفاده کنند. و کسانی هم که موهای شان آسیب دیده و می خواهند موهای خود را ترمیم کنند می توانند از این محصول استفاده کنند زیرا ویتامین آ موجود در این روغن میتواند مو را تغذیه و سپس ترمیم کند.

روغن آرگان برای پوست صورت

روغن آرگان برای پوست صورت

از روغن آرگان برای مرطوب کردن صورت هم می توان استفاده کرد ویتامین E موجود در آن از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است که به احتباس آب و مرطوب شدن پوست کمک می کند. برای استفاده از این روغن چند قطره روغن آرگان را بر روی پوست خود بمالید و با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست را نرم و مرطوب کند.

روغن آرگان خاصیت های بسیار زیادی برای پوست دارد اما اگر بخواهیم مهمترین آنها را نام ببریم می توانیم به اثر ضد پیری، درمان پوست خشک صورت، درمان آکنه و جوش صورت، کاهش چربی صورت، لایه برداری و پاک سازی پوست، ضد آفتاب طبیعی، رفع التهاب پوشت بعد از اصلاح و اپلاسیون اشاره کرد.

روغن آرگان برای مو

روغن آرگان برای موی سر

برای اینکه بتوانید از موی سر خود حفاظت کنید و اگر موهای تان آسیب دیده بتوانید آنها را ترمیم کنید وقت آن رسیده که از این محصول استفاده کنید. روغن آرگان را می توانید برای درمان شوره سر، نرم‌کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ریزش مو و مراقبت از مو در برابر خورشید استفاده کرد

جهت استفاده از روغن آرگان می توانید به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید و بدون آنکه چیزی به دور موها بپچید، شب را با آسودگی بخوابید. در طول این مدت مواد مغذی جذب مو می‌شود.

شامپو آرگان

در بسیاری از محصولات کارخانه‌ای و شامپوها از روغن آرگان استفاده می‌شود. شامپو آرگان نرمی، استحکام و درخشندگی مو را باز می‌گرداند و با خشکی، شکنندگی و آسیب مو مبارزه می‌کند. برای نتیجه بهتر شامپو را مستقیما روی کف سر استفاده نکنید. ابتدا کف دست ریخته، دو دست را به هم بمالید و سپس موها را شستشو دهید. این شامپو را یک روز در میان استفاده کنید تا تغذیه مو به خوبی انجام بگیرد و ظاهر سالم به موهایتان باز گردد.

روغن آرگان اصل

تولیدآرگان بسیار سخت و زمان بر است، این روغن به عنوان یکی از کمیاب ترین و گران ترین روغن های جهان شناخته شده است. برای همین برای تشخیص اصلی بودن آرگان موارد زیر را حتما پیگیری کنید.

فاقد مواد معطر و طعم دهنده باشد. بوی آرگان اصل شبیه بوی مغزهای گیاهی و بسیار شبیه به بوی ذرت بوداده است.

آرگان اصل دارای رنگ زرد مایل به طلایی است و دارای بافت نرم و غلیظ می‌باشد.

در آن نبایستی ذرات معلق، رسوب یا ذرات ابرآلود مشاهده شود.

غلظت و چسبندگی آرگان اصل، در حد روغن‌های گیاهی خوراکی است.

در شیشه تیره رنگ و یا داخل قوطی مقوایی نگهداری شود.

عوارض و مضرات احتمالی

شاید در مصرف روغن دچار مشکلاتی هم بشوید. مصرف خوراکی این روغن ممکن است باعث ناراحتی های گوارشی از جمله تهوع، گاز و اسهال شده و در برخی موارد به کاهش اشتها، باد و برخی واکنش های پوستی همچون جوش یا آکنه هم بشود

در موارد بسیار نادر مصرف مکمل های خوراکی آرگان با عوارض شدیدتری همچون گیجی، مشکلات خواب، کسالت عمومی، هیجان بیش از حد، افسردگی و آشفتگی می شود.به محض مشاهده هر یک از این علائم مصرف روغن را متوقف کنید.

استفاده از روغن آرگان برای خوراکی

روغن آرگان برای استفاده خوراکی

آرگان طی قرن های گذشته به عنوان یکی از عناصر اصلی پخت و پز در کشور مراکش محسوب می شده. مراکشی ها روغن آرگان را به خاطر این استفاده می کردند که حاوی مواد غذایی ضروری است، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، سلامت قلب را بهبود می بخشد، برای دیابت مفید است، اثر ضد سرطانی دارد مفید برای معده و دستگاه گوارش می باشد

بهترین مارک روغن آرگان چیست

روغن آرگان دارای مارک های زیادی است ما به شما چند مارک را معرفی میکنیم که میتوانید از این محصولات استفاده کنید

  • روغن ایتالیایی رنه بلنچ
  • روغن مراکشی Pura D’Or
  • روغن آرگانیک InstaNatural
  • روغن آرگانیک Foxbrim
  • روغن مراکشی Majestic Pure برای مو و صورت
  • روغن Poppy Austin Pure

سخن پایانی

این روغن دارای فواید بسیار زیادی می باشد و مصرف آن برای بیشتر افراد بی خطر است و نگرانی برای مصرف این محصول نباید داشته باشید اما متاسفانه مراکزی هستند که این روغن را به صورت غیر استاندارد و تقلبی به دست درخواست کنندگان می رسانند از این جهت شما می توانید برای خرید این محصول از فروشگاه ما سفارش خود را ثبت کنید تا محصول را به صورت اورجینال برای شما ارسال کنیم.

جهت خرید روغن آرگان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *