ماسک صورت و همه نکاتی که باید در مورد ماسک بدانید

ماسک صورت

در این مقاله قصد دارم شما را با نکاتی آشنا کنیم که اطلاعت شما در رابطه با پوست و زیبایی بیشتر شود. یک ماسک صورت خوب، می‌تواند درمرطوب کردن پوست، از بین بردن چربی اضافه‌ی آن، و بهبود ظاهر منافذ پوست موثر باشد.

همچنین بهترین روش برای بیرون کشیدن ناخالصی‌های پوست نیز هست.
با استفاده از انواع ماسک کمکی به تقویت پوست‌تان با ویتامین و مواد مغذی مفید کرده اید. برای اینکه مواد مغذی مورد نیاز خود را به دست بیاورد و ظاهری درخشنده و شاداب پیدا کنید تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماسک گذاشتن کافی است.

در حال حاضر انواع ماسک برای آقایان و خانم ها تولید شده است که هر کدام با هر مشکل پوستی می توانند ماسک مناسب خود را انتخاب کنند با این نکته هم توجه کنید که ماسک می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند.

شما می‌توانید هفته‌ای یکبار یا بیشتر، از ماسک صورت استفاده کنید. این بستگی به پوستتان و اهمیت مراقبت از آن دارد. استفاده از ماسک، هم برای مردان و هم برای زنان فواید بسیاری دارد که دلایلش را در ادامه خواهید خواند.

پوست ما چرا به ماسک صورت نیاز دارد؟

دلایل استفاده از ماسک صورت
دلایل استفاده از ماسک صورت

طراحی ماسک به گونه ای است که در مدت زمان کوتاهی میتوانید آبرسانی پوست و نرم و مرطوب کردن پوست را انجام دهید. بعضی از ماسک‌های صورت می‌توانند تنها در ۱۵ دقیقه پوست شما را کاملا درخشان کنند. چه از ماسک صورت نقابی استفاده کنید و چه از ماسک کرمی فرقی نمی‌کند، بهترین ماسک کمک می‌کند تا پوست، شفاف، شاداب و تازه شود.

ماسک می‌تواند به یکی از مراحل مراقبت از پوست همیشگی شما تبدیل شود، لازم نیست هر روز از ماسک استفاده کنید، می‌توانید گذاشتن ماسک روی صورت را برای زمان‌های خاص، مثل زمانی که می‌خواهید خیلی ویژه به پوست‌تان رسیدگی کنید اختصاص دهید.

انواع ماسک صورت

ماسک صورت مدل‌های مختلفی دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند.مدل اول ماسک نقابی است. ماسک‌های معروف و رایجی‌که از پنبه، پارچه سیلک، یا کاغذهای خاص که آغشته به سرم هستند ساخته می‌شوند. ماسک‌ نقابی به شکل صورت طراحی شده است و کل صورت شما را می‌پوشانند. و ماسک کرمی که معمولا در شیشه‌های کوچک عرضه می‌شوند و بعد از استفاده از آن‌ها باید پوست را با آب بشویید.

این مطلب را هم بخوایند: ۷ ماسک فوق العاده برای لایه برداری پوست در خانه

ماسک نقابی

ماسک صورت نقابی
ماسک صورت نقابی

ماسک نقابی به این صورت است که وقتی که آن را استفاده می کنید تمام صورت خود به غیر از چشم و بینی را می پوشانید و زمان مورد نیازی که باید از ماسک استفاده کنید بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است که در این تایم تمام رطوبت مورد نیاز پوست شما تامین خواهد شد. بعد از چند دقیقه ماسک را از صورت خود بردارید و از دیدن پوست درخشان خود در آینه لذت ببرید.

فقط یک بار میتوانید از ماسک استفاده کنید و بعد از استفاده نیازی نیست که آن را از صورت خود بردارید و صورت خود را شست و شو دهید میتوانید صورت خود را به آرامی ماساژ دهید تا مواد باقی مانده جذب پوست شما شود از انواع ماسک آماده نقابی می‌‌توان به ماسک دور چشم و ماسک ناحیه T شکل صورت نیز اشاره کرد که ویژگی‌های ماسک‌های نقابی تمام صورت را دارند.

ماسک نقابی، ماسک همراه شما

به راحتی می توانید ماسک نقابی صورت را در سفر استفاده کنید و چند ماسک را در کیف خود به داخل هواپیما، ماشین و قطار ببرید یا حتی آن‌ها در چمدان خود برای سفر بعدی نگه‌ دارید.

از آنجایی که ماسک‌های نقابی جای خیلی کمی می‌گیرند و تاثیر بسیار خوبی به عنوان یک مرطوب کننده صورت دارند، بهترین گزینه برای داشتن یک پوست خوب در سفرهای جاده‌ای و سفرهایی که مدت زمان طولانی در راه هستیم محصوب می‌شود.

ماسک صورت کرمی

ماسک صورت کرمی
ماسک صورت کرمی

دلیل نام گذاری این ماسک این است که بافت کرمی این روی آن گذاشته شده است. شما برای انتخاب ماسک صورت کرمی گزینه‌های زیادی دارید. از ماسک ذغال فعال تا ماسک میوه‌ای آنتی اکسیدان و ماسک آبرسان گیاهی. ماسک کرمی این امکان را به شما می‌دهد تا آن را مشخصا در نقطه از صورت که مایلید استفاده کنید.

شما می‌توانید ماسک مخصوص پوست چرب را روی ناحیه T شکل صورت‌تان (پیشانی و بینی) استفاده کنید و ماسک آبرسان را بر روی گونه‌ها و چانه بزنید. شما می‌توانید همزمان از چند نوع ماسک مختلف برای نقاط مختلف صورت‌ استفاده کنید یا فقط یک قسمتی از صورت را ماسک بگذارید.

مراحل استفاده از ماسک

گام اول

هنگام استفاده از ماسک شاید کمی کثیف کاری پیش بیاید بنابراین لباسی را بپوشید که کثیف شدنش برای شما مهم نباشد.

گام دوم

قبل از استفاده از ماسک از پاک کننده هایی استفاده کنید تا آلودگی های سطحی از پوست از بین بروند و پوست شما تمام مواد مفیدی که نیاز دارد را جذب کند.

گام سوم

با دستان مرطوبتان ماسک را مستقیما روی پوست مرطوب قراردهید. بیاد داشته باشید که حتما دلیلی وجود دارد که به آن ماسک می‌گویند. هنگام استفاده از ماسک، باید به گونه‌ای باشید که انگارواقعا ماسک زده‌اید.

هرگز مستقیما آنرا روی پوستتان نمالید. اینکار را باید مانند مالیدن خامه روی کیک انجام دهید. از مالیدن آن به اطراف چشم‌هایتان نیز خودداری کنید. سوراخ‌های بینی‌تان را تمیز نگه دارید و ماسک را ازصورت به سمت پایین گردن و گلو امتداد دهید.

آیا چیزی بدتر از داشتن پوست صورتی جوان و گردنی پیر و چروکیده وجود دارد؟ من همیشه از گردنم نیز مانند صورتم مراقبت می‌کنم.

گام چهارم

در این ۱۰ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کیند عملا هرکاری که دوست دارید انجام دهید. فقط حواستان به زمان باشد و به دستورالعمل مصرف دقت کنید.

اگر در دستورالعمل خواندید که باید تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند، پس همان کار را بکنید و نگذارید ماسک ۲۰ یا ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند. ماسک زمانی موثرخواهد بود که دستورالعمل مصرفش درست اجرا شود. پس آنها را دقیق انجام دهید.

گام پنجم

حالا زمان آن رسیده است که ماسک خود را پاک کنید ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به پوستتان می‌چسبند. لزومی ندارد برای پاک کردنشان خشونت به خرج دهید. از آب فراوان و یک لیف مخصوص صورت استفاده کنید، و به نرمی ماسک را پاک کنید. لیف را روی ماسک قرار دهید و بردارید. آنرا نمالید، سپس پوستتان را با یک حوله خشک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *