خواص روغن نارگیل برای از بین بردن چین و چروک صورت

روغن نارگیل

روغن نارگیل بیشتر برای مراقبت از مو و شیرینی پزی استفاده می‌شود. تحقیقات اخیر بر روی خواص روغن نارگیل نشان می‌دهد که این روغن دارای فواید شگفت انگیزی برای پوست نیز می‌باشد. این روغن طبیعی به علت دارا بودن ترکیبات طبیعی سرشار از عصاره ضد پیری می تواند چین و چروک‌ها و خطوط عمیق ایجاد شده روی صورت و دور چشم را برای مدت طولانی از بین ببرد و افراد را جوان‌تر از سن واقعی‌شان نشان بدهد.
در این مقاله دستورالعمل ساخت نوعی ماسک صورت با استفاده از روغن نارگیل را شرح خواهیم داد.

علل بوجود آمدن چین و چروک روی پوست
با گذشت زمان و افزایش سن، پوست افراد تغییرات بسیاری را تجربه میکند. یکی از شایع‌ترین تغییراتی که همه‌ی افراد روی پوست خود تجربه می‌کنند، بوجود آمدن خطوط و چین و چروک است. مهم‌ترین علت به وجود آمدن چین و چروک صورت، کاهش بافت‌های چربی موجود در لایه‌های درونی پوست با افزایش سن است.

علاوه بر این با افزایش سن، پوست افراد ظرفیت بازسازی خود را از دست می‌دهد و همین موضوع باعث افزایش چین و چروک‌های پوست می‌شود. به غیر از علل مطرح شده که روند طبیعی پیری را شامل می‌شوند، علل مختلف دیگری نیز در پس تشکیل چین و چروک‌ها و خطوط عمیق به وجود آمده در چهره ما وجود دارند. برخی از این عوامل عبارتند از: اشعه آفتاب، ژنتیک، استعمال دخانیات، روش‌های نادرست خوابیدن، کمبود آب در بدن و ….

روغین نارگیل

روغن نارگیل چگونه با چین و چروک مقابله می کند؟
چین و چروک ها و خطوط ریز و درشت می توانند در هر نقطه‌ای بر روی پوست به وجود بیایند. فرقی نمی‌کند که چین و چروک بر روی پیشانی، زیر چشم و یا اطراف دهان به وجود آمده باشد، در هر صورت روغن نارگیل ماده ای طبیعی، سالم و موثر برای مقابله با این چروکهاست. محصولات ضد پیری بسیار زیادی در بازار عرضه می‌شوند که ادعا می‌کنند پوستی بدون چروک را برای ما به ارمغان می‌آورند.

اما اگر شما هم مانند بسیاری از افراد محصولات ارگانیک و طبیعی را ترجیح می‌دهید، احتمالا هیچ محصولی نمی تواند برای شما بهتر از روغن نارگیل خالص و طبیعی باشد. ماساژ منظم پوست صورت و گردن با روغن نارگیل بهترین روش پیگشیری و درمان چین و چروک است. حال می‌خواهیم بدانیم که چرا روغن نارگیل باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود:
۱- روغن نارگیل برای پوست مانند یک کلاژن طبیعی عمل می کند. کلاژن نوعی پروتئین فیبری است که بافت های بدن ما را به هم پیوند می‌دهد. با گذر زمان و افزایش سن سطح تولید کلاژن در بدن افراد به پایین‌ترین سطح خود رسیده و در نتیجه موجب به وجود آمدن چین و چروک در سراسر پوست می شود. روغن نارگیل بازسازی کلاژن در پوست را تسهیل نموده در نتیجه چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. به همین دلیل نتیجه‌ی استفاده‌ی مداوم از روغن نارگیل داشتن پوستی صاف و جوان است.
۲- روغن نارگیل یک منبع طبیعی غنی از انواع آنتی اکسیدان‌ها است. این روغن طبیعی از پوست ما در برابر رادیکال های آزاد مضر موجود در هوا حفاظت می‌کند. رادیکال های آزاد موجود در هوا به عنوان یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست شناخته می‌شوند. رادیکال‌های آزاد موجود در هوا باعث بوجود آمدن مشکلات پوستی چون خطوط ریز و درشت و عمیق، چین و چروک، لکه های پوستی و … می شوند. استفاده از روغن نارگیل می تواند آسیب‌های ناشی از این مولکول اکسیداتیو‌ها را تا حد امکان کاهش داده و باعث شود پوست ما جوان و با‌نشاط به نظر برسد.
۳- روغن نارگیل یکی از بهترین مواد آبرسان طبیعی است. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن خاصیت حفظ رطوبت پوست، از تشکیل چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه، ماساژ منظم روغن نارگیل روی پوست می تواند بر روی سلول‌های پوست اثرگذار باشد و چین و چرک‌ها را از بین ببرد. علاوه بر این ماساژ مداوم پوست با روغن نارگیل، انعطاف و نرمی پوست را حفظ کرده و از گسترش چین و چروک پیشگیری می‌نماید.

نحوه‌ی استفاده از روغن نارگیل برای مبارزه با چین و چروک ها:
۱ – پوست تمیز و عاری از مواد آرایشی و کرم، بهتر از پوست آغشته به مواد آرایشی، یا کثیف می‌تواند روغن نارگیل را به خود جذب کند. بنابراین پیش از استفاده از روغن نارگیل، ابتدا پوست خود را به طور کامل تمیز کرده و تمام آرایش خود را با یک پاک کننده‌ی مناسب پوستتان پاک کنید. سپس از یک شوینده‌ی ملایم به منظور پاکسازی کامل پوست استفاده کنید.
۲ – پس از تمیز شدن پوست ، صورت خود را با مقداری آب خنک شست‌و‌شو دهید. در این مرحله پوست شما آماده‌ی جذب مواد مغذی ارائه شده توسط روغن نارگیل است.
۳ – چنان چه از دست‌هایتان برای ماساژ روغن نارگیل بر روی پوستتان استفاه می‌کنید، دستهایتان را به طور کامل تمیز کنید و بشویید.‌ هم‌چنین می‌توانید از فرچه و برس‌های مخصوص ماساژ پوست به این منظور استفاده کنید.
۴ – اکنون مقداری روغن نارگیل را برداشته ( پیش از استفاده اطمینان حاصل کنید که روغن نارگیل ۱۰۰٪ خالص بوده و شامل حداقل ۴۰٪ اسید لوریک باشد) و در کف دستتان بریزید. روغن را به آرامی به سراسر پوست خود بمالید.
۵ – با نوک انگشتانتان به نرمی و با انجام حرکات دایره‌وار مداوم روغن را روی پوست ماساژ دهید. ماساژ پوست را تا وقتی که روغن به صورت کامل جذب پوستتان شود ادامه دهید.
۶ – پیشنهاد می شود که ماساژ پوست با روغن نارگیل را شب‌ها و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید زیرا در این صورت شما قادر هستید در تمام طول شب به پوست خود فرصت دهید تا تمامی مواد مغذی موجود در روغن نارگیل را به خود جذب کند.
۷ – در هنگام صبح، برای از بین بردن چربی حاصل از روغن نارگیل اضافی و جذب نشده، پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید.
۸ – پوستتان را به آرامی با استفاده از یک حوله تمیز و نرم خشک کنید.
۹ – و در آخرین مرحله یک مرطوب کننده سبک و مناسب و یا کرم روز متناسب با پوستتان را به سراسر پوست خود بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *