آموزش گام به گام کشیدن خط چشم ساده و دخترانه

کشیدن خط چشم یکی از اصلی‌ترین مراحل در آرایش چشم است. اگر در کشیدن خط چشم با مشکل رو به رو می‌شوید، می‌توانید با استفاده از دستورالعمل‌های زیر، به راحتی چند مدل خط چشم پرطرفدار را بکشید.

من مثل بسیاری از خانم‌های علاقه‌مند به میکاپ، خط چشم کشیدن را دوست دارم. دقت و ظرافتی که در کشیدن خط چشم گربه‌ای با استفاده از خط چشم مایع به کار می‌رود را تحسین می‌کنم. خماری و جذابیتی که یک خط چشم می‌تواند ایجاد کند برای من هم بسیار جالب است . هم‌چنین خط چشم پشت پلک‌ها و طرحی که ایجاد می‌کند را بسیار دوست دارم.

اگر به کمد لوازم آرایشی من نگاهی بیندازید حدود ۲۰ خط چشم در انواع مختلف پیدا خواهید کرد، از مشکی و قهوه‌ای گرفته تا سفید و طوسی. حتی خط چشم‌هایی دارم که زیاد کارایی ندارند. مثل خط چشم صورتی جیغ، قرمز، فیروزه ای و طلایی.
ممکن است برای افرادی که در آرایش کردن مبتدی هستند و تجربه کافی ندارن، یادگیری کشیدن خط چشم خسته کننده و نا‌امید کننده و یا حتی گاهی غیر ممکن به نظر برسد. ممکن است شما فقط برای پلک بالای خود خط چشم بکشید و یا برای هر دو پلک خود. شاید از مدل تکراری خط چشمتان خسته شده باشید و در جست و جوی روش تازه‌ای برای خط چشم کشیدن بگردید. ممکن است به دنبال خط چشم نامرئی بگردید تا آرایش طبیعی‌تری داشته باشید . شاید بخواهید نوع خط چشم خود را تغییر داده و مثلا از خط چشم مایع استفاده کنید. اگر به دنبال پاسخ تمام این سوالات هستنید کافی است تا به خواندن مقاله زیر ادامه بدهید!

اگر تازه کشیدن خط چشم را آغاز کرده‌اید، تنها به یک محصول آرایشی نیاز دارید. و آن یک خط چشم مدادی ضو حساسیت، نرم و ضد آب است. کار با این خط چشم مدادی بسیار ساده است. بهتر است قبل از آن که در کشیدن خط چشم ماهر بشوید، از انواع دیگر خط چشم، مثل خط چشم‌های مایع استفاده نکنید. با استفاده از یک خط چشم مدادی نرم و مشکی خوش رنگ می‌توان چندین مدل خط چشم زیبا و منحصر به فرد کشید. در این مقاله به سه روش محبوب و پرطرفدار کشیدن خط چشم با مداد چشم اشاره می‌کنیم.

آموزش خط چشم نامرئی بین مژه‌ها

خط چشم نامرئی میان مژه‌ها

یادگیری کشیدن خط چشم

این مدل از خط چشم، به این صورت کشیده می‌شود که شما به نرمی خطی میان مژه‌های خود رسم می‌کنید تا به این وسیله آنها پرتر نشان بدهید. در این صورت به نظر می‌رسد که شما از خط چشم استفاده نکرده‌اید و به صورت طبیعی چشمانی با مژه‌های مشکی و پرپشت دارید!

برای کشیدن این خط چشم جادویی، ابتدا مداد خود را تیز کرده و با نرمی و دقت خطی مابین مژه‌های پلک بالایی بکشید. هر فاصله یا فضای خالی که می‌بینید را با دقت پر کنید. دقت کنید که در هنگام کشیدن خط چشم، به چشمان خود فشار وارد نکنید زیرا چشم‌ها بسیار حساس هستند و ممکن است دچار آسیب بشوند. کشیدن این نوع خط چشم ممکن است چند دقیقه‌ای زمان ببرد وشاید از خودتان بپرسید که آیا ارزشش را دارد یا نه!

اما نباید دلسرد بشوید و پشتکارتان را از دست بدهید. مطمئن باشید که هرچه بیشتر تمرین کنید، اینکار را سریع‌تر انجام خواهید داد و مژه‌هایتان با این خط چشم بسیار پر و زیبا به نظر خواهند رسید.

خط چشم نامرئی درون چشم

آموزش خط چشم نامرئی

خط چشم نامرئی درون چشم

منظور از خط چشم نا‌مرئی، کشیدن خط روی لبه‌ی پلک‌ها است. به فاصله‌ی کوتاه بین پلک و مژه‌ها، Waterline می‌گویند. این مدل خط چشم باعث پر‌تر وتیره‌تر به نظر رسیدن مژه‌هایتان خواهد شد؛ و شکوه و جلوه‌ی فوق‌العاه‌ای به چشم‌ها خواهد بخشید.

با کشیدن این مدل خط چشم، و استفاده از کمی ریمل و رسم خطی باریک روی پلک بالایی، چشمان جذاب‌تر و زیبا‌تری خواهید داشت. باکشیدن این خط چشم نا‌مرئی، جذابیت چشمان شما به رازی خیره کننده تبدیل خواهد شد! کشیدن خط چشم در فاصله بین پلک‌ها و مژه‌ها تکنیکی خاص است که افراد کمی آن را انجام می‌دهند. و اما روش کشیدن خط چشم نا‌مرئی:



با کمک انگشت اشاره خود به آرامی‌ پلک بالایی خود را به سمت ابروها و به طرف بالا بکشید. حالا قادر هستید خط صورتی کمرنگ صافی را در قسمت پایینی پلک خود (درست در پایین مژه‌ها) ببینید. این خط صورتی دقیقا همان جایی است که باید خط چشم نا‌مرئیمان را با استفاده از مداد بکشیم. مداد را به آهستگی در این ناحیه حرکت دهید.

با حرکات آرام و ساده مداد، خط صورتی رنگ بین پلک و مژه خود را رنگ کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید پیش از استفاده از ریمل، برای پلک پایینی خود نیز مانند پلک بالا خط چشم نا‌مرئی بکشید و چشمانی فوق‌العاده و در عین حال طبیعی داشته باشید.

خط چشم گربه‌ای

کشیدن خط چشم گربه‌ای

خط چشم گربه‌ای

قسمت لبه‌ی بیرونی پلک خود را به آهستگی بکشید. دلیل انجام این کار این است که کشیدن خط صاف بر روی پوست شل کار سختی است و خط بی نقص و تمیزی که لازم است را به ما نمی‌دهد. ما برای داشتن یک خط چشم زیبا، به دنبال یک خط صاف بدون شکستگی هستیم.

با یک مداد تراشیده و نوک تیز، از گوشه‌ی داخلی چشم شروع نمایید و یک خط صاف، زیبا و تمیز تا حد ممکن نزدیک به خط مژه‌ها بکشید و تا نقطه‌ای که مژه‌ها تمام می‌شوند، ادامه دهید. توجه کنید که تراشیده بودن و تیز بودن سر مداد آرایشی در کشیدن خط چشم بی نقص و زیبا نقش بسیار مهمی دارد.

اکنون برای رسم کردن خط چشم گربه‌ای با خط چشم مدادی، جایی را که تمایل دارید خط چشم تا آنجا ادامه پیدا کند را با یک نقطه علامت گذاری کنید. پس از آن خط چشمی‌ را که کشیده بودید به نقطه‌ی علامت گذاری شده وصل نموده و اندکی آن را در انتها تیز کنید.

فراموش نکنید: یاد گرفتن خط چشم گربه‌ای اندکی زمان لازم دارد. برای اصلاح خطا‌های احتمالی خود همواره گوش پاک کن و مرطوب کننده و پاک کننده‌ی آرایشی به همراه داشته باشید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *