نکاتی در رابطه با اصلاح صورت آقایان

اصلاح آقایان

آقایان اصلاح صورت را یکی از عادات مراقبتی و بهداشتی می دانند. با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می‌کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می‌تواند متغیر باشد. اگر عادت دارید که هیچ مویی روی صورتتان نباشد و همیشه ظاهر کاملاً اصلاح شده و در اصطلاح شش تیغ داشته باشید و از طرفی رشد موی ریش و سبیلتان بالا باشد، مجبور می‌شوید که هر روز عملیات اصلاح را انجام دهید. با وجود آنکه این روزها کمی ته‌ریش و مدل‌های مختلف ریش، مد روز هستند و محبوب شده‌اند، هنوز آقایان بسیاری عادت دارند که صورتی کاملاً براق، نرم و یکدست داشته باشند. این بار لازم است نکات مختص آقایان برای سلامت بیشتر پوست صورت و البته ظاهری آراسته‌تر را ذکر کنیم.

با اصلاح کردن روزانه بسیاری از آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات کوچکی که به موهای ریش چسبیده‌اند، از بین می‌روند و به همین دلیل است که بعد از اصلاح کامل صورت حس شادابی و تازگی بیشتری در آقایان دیده می‌شود. صرف نظر از اینکه به دلیل استایل شخصی‌تان هر روز اصلاح صورت را انجام می‌دهید یا هر دلیل دیگر، داشتن پوست حساس یکی از مشکلاتی است که باید در دستور مراقبت بیشتری قرار گیرد. خشکی پوست، ایجاد خراشیدگی با تیغ اصلاح و التهابات پوستی چند عوارض در پوستهای حساس است که با اصلاح روزانه ایجاد می‌شود. شاید برای شما سؤال باشد که چطور در برخی افراد که حتی هر روز هم اصلاح می‌کنند، پوستی صاف و سالم دیده می‌شود و مانند صورت شما ردی از زخم یا بریدگی وجود ندارد. باید بدانید که برخی از راهکارها می‌تواند شما را نیز به همین سمت سوق بدهد.

چند بار اصلاح می کنید

اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً نیاز است که هر روز صورتتان را اصلاح کنید؟ کشیده شدن تیغه‌های خودتراش روی صورت می‌تواند عواقبی بر جای بگذارد خصوصاً اگر به روش صحیح مورد استفاده قرار نگیرد. اگر دلیل غیرشخصی برای شیو کردن شما وجود ندارد، برای مثال اگر از طرف محل کارتان مجبور نیستید که همیشه اصلاح شده و منظم حاضر شوید و یا اصلاً موی صورتتان به اندازه کافی رشد نکرده است، به جای اینکه هر روز صورتتان را اصلاح کنید، دفعات تکرار را به یک روز در میان تغییر دهید. در این صورت حتی اصلاح کردن بهتر هم انجام می‌شود.

آماده سازی صورت خود

با وجود اینکه اصلاح صورت زمان زیادی نمی‌گیرد، دلیلی هم وجود ندارد که برای انجام آن بیشتر عجله کنید. مثل هنرمندی که بوم نقاشی خود را آماده می‌کند، شما هم باید پوست خود را قبل از اصلاح آماده کنید. قبل از شروع، یک حوله داغ و مرطوب را برای مدت ۳۰ ثانیه روی صورت قرار دهید، با انجام این کار موهای صورت کمی نرم می‌شوند و منافذ صورت باز می‌گردند. در نتیجه تیغه اصلاح راحت‌تر روی موهای صورت سر می‌خورد، با فشار کمتری می‌توانید اصلاح صورت را انجام دهید و زخم و خراش‌های کمتری روی پوست باقی می‌ماند.

تیغ مناسب را انتخاب کنید

به گفته برخی متخصصان کمتر بهتر است! خودتراش‌های سه تیغ موی صورت را از نزدیک‌ترین قسمت به پوست صورت برش می‌زنند، درست است که با این خودتراش‌ها اصلاح کامل و عاری از مو انجام می‌شود ولی اگر هر روز این کار را انجام می‌دهید، پوست را اذیت می‌کند.

بهتر است خودتراش‌های چند تیغه را برای مواقعی استفاده کنید که فاصله بین دو اصلاح بیش از یک روز است. همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت تیغ اصلاح صورت را تعویض کنید. یک تیغ قدیمی و کند می‌تواند جراحات بیشتری ایجاد کند. با گذشت زمان و کهنه شدن تیغ صورت، آب و فشری که به آن وارد می‌شود موجب پوسیدن، زنگ زدن و کند شدن تیغه تیز آن می‌شود و سطحی ناهموار باقی می‌گذارد که می‌تواند مانند چاقو پوست صورت را خراش دهد. تیغی را انتخاب کنید که دوستش دارید و کار کردن با آن برایتان راحت و خوش‌دست است.

محصولات مخصوص اصلاح را انتخاب کنید

برخی افراد برای اصلاح از ژل و فوم‌های با پایه الکل استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که رطوبت بیشتری به پوست می‌دهد که التهاب آن را کاهش می‌دهد. نوع کرمی که برای اصلاح استفاده می‌کنید به ترجیح خودتان و البته نوع پوستتان بستگی دارد. برندهای مختلف از فرمول‌های متفاوت استفاده می‌کنند که برای پوست‌های گوناگون هم کارآمد باشد. بهتر است محصولات مختلف مانند صابون، کف، ژل و کرم را در دفعات مختلف استفاده کنید تا خودتان ببینید که کدام محصول مناسب پوستتان است و می‌تواند نیازهایتان را برآورده کند.

کف اصلاح پوستی نرم و لطیف باقی می‌گذارد و شیو را راحت‌تر می‌کند، ولی مشکلی که دارد این است که نمی‌توانید پوستتان را به خوبی ببینید و مطمئن شوید که همه قسمت‌ها به خوبی اصلاح شده است. خصوصاً در افرادی که ریش صورتشان از مدل‌های خاص و متفاوت است، باید پوست به خوبی دیده شود تا مدل ریش به هم نریزد. پس بهتر است این افراد از محصولاتی استفاده کنند که شفاف هستند و حالت ژلی دارند.

اگر از کف اصلاح استفاده می‌کنید، به یک برس مناسب هم نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن کف را روی صورت پخش کنید. از برس های مرغوبی استفاده کنید که با استفاده مدام زود کیفیتش را از دست ندهد.

جهت رشد مو را پیش بگیرید

شیو کردن صورت هم تکنیک خاص خودش را دارد. اگر اصلاح کردن را به گونه‌ای انجام دهید که تیغ در جهت رشد موها حرکت کند، بعدها احتمال رویش موهای زیر پوستی را کاهش می‌یابد. پس برای اینکه فراموش نکنید این جمله را به خاطر بسپارید: تیغ را روی صورت به سمت پایین و روی گردن به سمت بالا حرکت دهید. جهت رویش موها در صورت به سمت پایین و در روی گردن اغلب به سمت بالا است.

بعد از اصلاح مراقبت کنید

بعد از تمام شدن فرآیند، فوم اصلاح را بشویید و برای اینکه پوست خود را در برابر التهاب و تحریکات پوستی تسکین دهید، باید از افتر شیو استفاده کنید تا پوست صورت آب‌رسانی، تغذیه و نرم شود. از آنجایی که شیو کردن نوعی لایه‌برداری محسوب می‌شود و پوست به دلیل فشاری که به آن اعمال شده و نیز عملیاتی که رویش انجام شده، بعد از اصلاح حساس است پس به یاد داشته باشید که حتماً از افتر شیوهای بدون الکل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *