راهکارهای آسان برای تقویت و رشد سریع ناخن ها

رشد سریع ناخن ها

داشتن ناخنهای سالم و زیبا، باعث می شود که دستان شما بسیار زیبا به نظر برسد. اگر بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی به بدن شما نرسد، رشد سریع ناخن ها متوقف شده و بدنتان دچار نوعی کمبود و قحطی زدگی می شود و در چنین شرایطی است که ناخن های شما شکننده و آسیب پذیر می شود. وقتی دستها و ناخنهای شما خشک و زشت شوند، نشان دهنده این است که شما به خودتان و سلامتی خودتان اهمیت نمی دهید. این موضوع، روی اعتماد به نفس شما نیز تاثیر می گذارد؛ پس اگر می خواهید با راهکارهای آسان برای تقویت و رشد سریع ناخن ها آشنا شوید، این نوشته سیندرلا بیوتی را تا انتها مطالعه کنید.

رشد سریع ناخن ها

برای تقویت و رشد سریع ناخن ها چه کار باید کرد؟

ماهی، زیاد بخورید!

ماهی، یکی از مغذی ترین غذاها برای سلامتی و زیبایی ناخن شماست. مقدار زیادی ویتامین E و ویتامین D در ماهی وجود دارد و به همین دلیل است که خوردن ماهی باعث رشد سریع ناخن ها و سالم ماندن آنها می شود.

قرص زینک مصرف کنید!

یکی از گزینه های مهم در سلامتی ناخنها، وجود زینک در بدن است. اگر در بدن شما، زینک به مقدار کافی وجود نداشته باشد، ناخنهای شما ضعیف و شکننده می شود. خوردن قرص زینک، باعث سلامتی ناخنها و رشد موهای شما می شود. البته به جز قرص زینک، شما می توانید نیاز بدن خود را با خوردن گوشت قرمز و گوشت سفید برطرف کنید.

ناخنهای خود را تمیز نگه دارید!

یکی از موضوعات مهم در تقویت و رشد سریع ناخن ها ، بحث نظافت ناخنهای شماست. همیشه حواستان به تمیزی و مرتب بودن ناخنهایتان باشد تا قارچ و میکروب زیر آن جمع نشود و عفونت نکند. همیشه ناخنهایتان را نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه نگه دارید تا رسیدگی به آنها و تمیز کردنشان برای شما راحت باشد.

رشد سریع ناخن ها

تخم مرغ بخورید!

تخم مرغ، یک منبع عالی پروتئین است که کلسترول خون شما را هم زیاد بالا نمی برد. از جمله مزایای خوردن تخم مرغ این است که میزان تولید کراتین را در بدن شما بالا می برد، از کوتیکول ناخن شما محافظت کرده و بخش های مرده ناخن شما را احیا می کند. همچنین رشد سریع ناخن ها را نیز سرع تر خواهد کرد. البته شما می توانید ماسک تخم مرغ را هم به دستها و ناخنهای خود بزنید؛ زیرا این کار باعث نرمی و لطافت پوست دست و تغذیه ناخنهای شما می شود.

البته شما می توانید ماسک تخم مرغ را هم به دستها و ناخنهای خود بزنید؛ زیرا این کار باعث نرمی و لطافت پوست دست و تغذیه ناخنهای شما می شود.

آداب لاک زدن را یاد بگیرید!

استفاده از لاک خوب، باعث می شود زیبایی و جذابیت ناخنهای شما چندین برابر شود. دقت کنید که من گفتم لاک خوب، نه هر لاکی! لاکهایی را استفاده کنید که استاندارد و باکیفیت هستند؛ زیرا لاکهای بی کیفیت، مقدار زیادی مواد شیمیایی مضر و الکل دارند که باعث خشکی ناخنها و پوست اطراف ناخن می شوندو رشد سریع ناخن ها را کند میکند!

آداب پاک کردن لاک را نیز یاد بگیرید!

هرگز برای پاک کردن لاک خود، از اجسام تیز و خشن استفاده نکنید؛ زیرا روی ناخن شما خراشیدگی ایجاد می کنند. برای پاک کردن لاک از پد پاک کننده مخصوص لاک استفاده کنید. این لاک پاک کن ها، مقدار زیادی الکل دارند که باعث خشکی ناخن و پوست دست شما می شود؛ پس بعد از استفاده از لاک پاک کن، دست و ناخنهایتان را با کرم مرطوب کنید.

رشد سریع ناخن ها

ناخنهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید!

یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت و رشد سریع ناخن ها ، استفاده از روغن زیتون است. چند قطره روغن زیتون را کف دستهای خود بریزید و ناخنها و انگشتان خود را با آن ماساژ دهید تا پوست و ناخن شما تغذیه شوند.

ویتامین C را به بدنتان برسانید!

وجود ویتامین C در بدن، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود و باعث می شود که جذب ویتامین E، کلسیم و آهن بهتر انجام شود. بنابراین با خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، کلم بروکلی، لیمو، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، اسفناج، سیب زمینی، لوبیا سبز و… باعث سلامتی بدن و ناخنهای خود خواهید شد.

شیر بخورید!

یکی دیگر از مواد غذایی عالی برای سلامتی و رشد سریع ناخن ها ، شیر است. همه ما می دانیم که مقدار زیادی کلسیم و مواد مغذی در شیر وجود دارد. وقتی ناخنهای شما با کمبود کلسیم مواجه می شوند، استحکام و مقاومتشان را از دست می دهند و شکننده می شوند. با نوشیدن روزانه یک لیوان شیر، می توانید نیاز بدنتان به کلسیم را برطرف کنید و ناخنهای زیباتری نیز داشته باشید.

قرص آهن مصرف کنید!

وجود آهن به مقدار کافی در بدن، باعث خوش فرم شدن و شکل بخشیدن به ناخنهای شما می شود. در اثر کمبود آهن هم ناخنهای شما بدفرم و نرم خواهد شد و رشد سریع ناخن ها متوقف می گردد . اگر بدن شما کمبود آهن شدید داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید تا برای شما قرص و مکمل آهن را تجویز کند؛ در غیر این صورت می توانید با خوردن غذاهایی مثل گوشت قرمز، گوشت سفید، عدس، اسفناج، جگر، توت فرنگی، بادام زمینی، تخم مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی، لوبیا، نخود، غلات و شکلات تلخ، آهن موردنیاز بدنتان را تامین کنید.

عادتهای ناسالم را کنار بگذارید!

بعضی از افراد عادت دارند که ناخنهایشان را می جوند. اگر شما هم چنین عادتی دارید، جویدن ناخن را کنار بگذارید؛ زیرا با این کار، ناخنهای شما زشت می شوند و به خوبی رشد نخواهند کرد.

ناخنهای خود را با لوسیون های طبیعی تقویت کنید.

اگر می خواهید با هزینه کم، از ناخنهای خود مراقبت کنید، می توانید در خانه لوسیون طبیعی بسازید. یکی از بهترین لوسیون ها برای رشد سریع ناخن ها ، لوسیون سیر و لیمو است. سیر تازه را رنده کنید و با چند قطره لیمو ترش ترکیب کرده و سپس به ناخنهای خود بمالید. بعد از یک ساعت دست خود را بشویید و با مرطوب کننده پوست و ناخنهای خود را چرب کنید. اگر پوست دست شما نازک و حساس است، می توانید چند قطره روغن زیتون را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

در این نوشته از وب سایت سیندرلا بیوتی با ۱۲ راهکار آسان برای تقویت و رشد ناخن ها آشنا شدید. شما می توانید از همین امروز، به این نکات عمل کنید تا ناخنهایی سالم تر و زیباتر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *