به صورت حرفه‌ای رژ لب بزنید

شاید شما نیز هنگام آرایش کردن متوجه شده باشید که رژ لب روی لبتان به زیبایی نمی‌نشیند. یا مثلا با وجود اینکه از همان مارک رژ لبی زده‌اید که دوستتان استفاده می‌کند اما رژ لب روی لب او خیلی زیباتر به نظر می‌رسد. دلیل این موضوع کاملا واضح است. شما باید روش استفاده درست از رژ لب را فرا بگیرید.

فارغ از مسئله‌ی هماهنگ بودن و تناسب رنگ رژ لب با توناژ رنگ پوستتان باید یادبگیرید که چطور از یک رژ لب به صورت حرفه‌ای و صحیح استفاده نمایید. متخصصان زیبایی و آرایش و گریم شرکت بزرگ لوازم آرایشی مک M.A.C کری بلیر و جنی اسمیث در این باره نکات خوبی را بیان می‌کنند و اصول استفاده از رژ لب مانند یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای را توضیح می‌دهند:

اصل اول: لایه‌برداری لب مهمترین کار پیش از رژ لب زدن است.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها در استفاده از رژ لب مرتکب می‌شوند، توجه نکردن به لایه برداری لب‌ها است. لب‌های ما در طول روز پوسته پوسته می‌شوند و در صورتی که پوسته‌های مرده را از روی لب برنداریم هیچ رژ لبی، هر چند هم بسیار خوشرنگ و با کیفیت باشد، روی لب زیبا نمی‌شیند. لایه برداری لب‌ها نیز درست مانند لایه‌برداری صورت که باعث می‌شود کرم‌پودر‌ها به خوبی روی پوست بنشینند، باعث جذابیت و زیبایی رژ لب بر روی لب‌ها می‌شود.

متاسفانه اکثر خانم‌ها با وجود اهمیت زیادی که برای پوست صورتشان قائل هستند، پوست لبها را فراموش می‌کنند. برای اینکه آرایش لب زیبایی داشته باشید، قبل از آرایش صورت لب‌هایتان را با کرم لب و یا وازلین و شکر لایه برداری کنید. ترکیب وازلین و شکر سفید بهترین گزینه برای زیبا سازی لب‌ها است.

اصل دوم: لب‌ها را به صورت مداوم آبرسانی و تقویت کنید.

پیش از رژ لب زدن و پس از لایه برداری لب‌ها، با استفاده از یک حلقه خیار، و یا بخور آب لب‌هایتان را رطوبت رسانی کنید. استفاده از ترکیب لیمو و عسل و یا روغن کپسول ویتامین E نیز روش‌های ساده و مناسبی برای زیبا و تازه نگه‌داشتن لب‌ها می‌باشند. در صورتی که برای رطوبت رسانی به لب‌ها از روغن‌های طبیعی چون روغن نارگیل و زیتون استفاده می کنید پیش از آرایش آن‌ها با پنبه مرطوب از روی لب پاک کنید.

اصل سوم: از فاندیشن استفاده کنید

فاندیشن‌های لب به عنوان محصولات مجزای آرایشی در بازار موجود هستند. اما در صورتی که به این محصول دسترسی ندارید، می‌توانید از کرم پودر و پودری که برای صورت خود استفاده می‌کنید برای زیرسازی آرایش لب استفاده کنید. زدن کرم‌پودر بر روی لب همان تاثیر فاندیشن لب را دارد. استفاده از فاندیشن یا کرم بر روی لب، باعث می‌شود تا رژ لب خوشرنگ‌تر به نظر برسد.

اصل چهارم: چال بالای لب را با هایلایتر روشن کنید

چال بالای لب را با  هایلایتر روشن کنید
چال بالای لب را با هایلایتر روشن کنید

با روشن‌تر کردن قسمت چال مانند بالای لب، فرم لب‌های شما جذابتر به نظر می‌رسد. بسیاری از خانم‌ها انجام این کار را فراموش می‌کنند و یا پش از استفاده از رژ لب این کار را انجام می‌دهند. اما در صورتی که پیش از زدن رژلب چال بالای لب را با استفاده از هایلایتر و یا کرم فاندیشن روشن‌تر هایلایت کنید و پس از آن رژ لب را بزنید بسیار طبیعی تر و زیبا‌تر جلوه می‌کند.

اصل پنجم: حتما از خط لب به روش درست استفاده کنید.

امروزه خط لب به اندازه گذشته طرفدار ندارد و به دلیل اینکه باعث غیر طبیعی شدن آرایش می‌شود کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. اما میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای معتقدند استفاده نکردن از رژلب‌های شاین بدون خط لب یک اشتباه آرایشی محسوب می‌شود. متخصصین گریم و آرایش معتقدند که خط لب برای همه‌ی آرایش‌ها ضروری است. اما نکته‌ای که باید در استفاده از خط لب به آن توجه کرد، همرنگ بودن خط لب با رژ لب است. زیرا استفاده از خط لب تیره‌تر از رژ لب، ظاهری مصنوعی و ناخوشایند به لب‌ها می‌دهد.

اصل ششم: قرینه سازی لب نکته‌ای بسیار مهم و اساسی است.

بلیر، یکی از متخصصین گریم و آرایش کمپانی مک می‌گوید: طبیعی نگه‌داشتن شکل طبیعی لب‌ها در گریم و آرایش اهمیت زیادی دارد. حفظ حالت قرینه بالای لب موضوع مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود. با استفاده از خط لب، چاله بالای لب را با خط بینی هماهنگ کنید. سپس دور لب و زیر لب را با خط لب مشخص نمایید. یک نکته جالب وجود دارد که ایجاد خط دور لب و قرینه در چال بالای لب را با نوک تیز رژ لب هم می توان انجام داد که بسیار زیباتر و طبیعی‌تر خواهد شد.

اصل هفتم: برای دیده نشدن خط لب، رژ لب را به حالت عمودی روی لب‌ها بکشید.

گاهی اوقات رژلبهای خشک و مات مثل رژ لب‌های مدادی‌ها باعث ایجاد خشکی بر روی لب‌ها می شوند و باعث می‌شوند خطوط لب کاملا مشخص شوند. برای این که مانع از ایجاد ظاهر ناخوشایند این نوع رژ لب‌ها بر روی لب بشویم، بهترین راه حل این است که پیش از استفاده از رژ لب، با وازلین و یا نرم کننده لب، لب‌ها را چرب کرده و سپس رژ لب را به صورت عمودی روی لب بکشید. فراموش نکنید که استفاده از براق کننده روی رژ لب، باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن لب‌ها شده باعث کثیف شدن دندانها و لباس می‌شود.

اصل هشتم: گوشه‌های لب را فراموش نکنید

گوشه‌های لب را فراموش نکنید
گوشه‌های لب را فراموش نکنید

هنگام زدن رژ لب، توجه کنید که حتما تمام لب را با رژ لب پوشانده باشید و گوشه‌های لب را فراموش نکرده باشید. اگر تمایل دارید یک رژ لب کامل و برجسته داشته باشید، می‌توانید بعد از استفاده از رژ لب مجددا کل لب را با خط لب و یا نوک رژ مشخص کنید. تمیز بودن گوشه‌های لب بسیار مهم است. اگر دوست دارید لب‌هایتان جلوه و درخشش بیشتری داشته باشند، وسط لب را با مداد سفید هایلایت کرده و سپس رژ لب را روی آن استفاده کنید تا از تاثیر آن شگفت زده شوید.

اصل نهم: بین چشم‌ها و لب‌ها یکی را انتخاب کنید!

انجام آرایش چشم غلیظ همراه با رژ لب پررنگ چهره را بیش از حد اغراق آمیز و مصنوعی نشان می‌دهد. شما باید بین رژ لب پر رنگ و آرایش چشم غلیظ یکی را انتخاب کنید. اگر انتخاب شما چشم‌ها باشند، آرایش غلیظ و پر کار چشم با رژ لب کم رنگ و نود، جلوه‌ی چشمان شما را بیشتر می‌کند.اگر انتخاب شما لب‌ها باشند، می‌توانید اول آرایش لب خود را با استفاده از رژ لب رنگ تیره و یا پررنگ را انجام بدهید و بعد از آن آرایش چشم خود را انجام دهید تا بیش از حد روی چشمها تمرکز نکنید. آرایش چشم ساده‌تر لبها را بیشتر در مرکز توجه قرار می‌دهد.

اصل دهم: یک راه حل راحت و آسان برای اینکه رژ لب شما ماندگار شود و به لباس و دندانتان نمالد.

پس از اینکه رژ لب زدید یک لایه‌ی نازک دستمال کاغذی را جدا نموده و و روی لب قراردهید. سپس با استفاده از فرچه، پودر آرایش و فیکساتور و یا پودر پنکک را از روی از دستمال روی لب‌ها بزنید. با این کار رژ لب شما با خوردن و آشامیدن و هم‌چنین تماس با لباس و دندانهایتان از بین نمی‌رود و لباس‌ها و دندانهایتان را لکه نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *